Vivaness-messen er i vekst
Det naturlige og økologiske markedet preges av sterk vekst, og det er en pågående trend over hele verden.
Når øko-messen Vivaness åpner dørene 12. til 15. februar 2020, er det med et større utstillingsareal enn noensinne. Messen arrangeres i Nürnberg sammen med Biofach, og viser frem nye trender og innovasjoner innen økologisk kosmetikk.
– Nytt av året er at Vivaness flytter til en litt større hall, nemlig hall 3C, som har en moderne design og en helt ubeskrivelig atmosfære. Den passer perfekt til Vivaness, og det er stor interesse for å være med. Vi har tidligere hatt utstillere på venteliste, men får nå plass til flere, og forventer 300 utstillere fra 40 land når vi åpner dørene i 2020, sier Danila Brunner, som er direktør for Biofach og Vivaness.
Messene markerer starten på det nye året for den økologiske sektoren, og trekker til seg besøkende fra hele verden.
– Vi er kanskje særlig kjent for vårt faglige program, og tilbyr forelesninger om mange dagsaktuelle tema. En utfordring når det gjelder naturlig og økologisk kosmetikk, er å skjønne hva det faktisk handler om. Det hersker en del forvirring blant forbrukerne, og mange kjenner på en utmattelse i forhold til at det er så mye informasjon.
Siden det er et komplisert felt, som kan være vanskelig å sette seg inn i både for forbrukerne og handelen, er det strenge kriterier for hvem som kan stille ut.
– Det skal enten være sertifiserte produkter, eller produkter som tilfredsstiller våre egne Vivaness-krav. Man skal kunne stole på det virkelig er snakk om økologiske produkter, noe som er betryggende for handelen, sier Danila Brunner.