Verdens mest verdifulle kosmetikkmerke
L’Oréal Paris er verdens mest verdifulle kosmetikkmerke – for andre år på rad. Les hvilke andre merker som topper den årlige listen The Brand Finance Cosmetics 50!
Listen utarbeides av konsulentselskapet Brand Finance i samarbeid med bransjebladet Cosmetics Business SPC Magazine.
L’Oréal Paris topper tabellen med rekordhøye verdier: Merket verdsettes til hele 11,2 milliarder dollar! Dette innebærer en økning på 15 prosent sammenliknet med i fjor, da det ble vurdert til 9,8 milliarder dollar.
På andre og tredje plass finner vi Gillette og Dove. Pantene tar fjerdeplassen, mens Nivea plasseres som nummer fem.
Procter & Gamble (P&G) utmerker seg ved å ha flest skjønnhetsmerker med på listen: Gillette, Pantene, Olay, Head & Shoulders, Clairol, SK-II, Cover Girl, Max Factor, Old Spice og Wella finnes alle i deres portefølje.
P&Gs varemerker er også sammenlagt mer verdifulle enn L’Oréals varemerker på topp 50-listen.