Unilever kunngjør at de vil legge ned REN Clean Skincare, det banebrytende «clean beauty»-merket som de kjøpte i 2015.
Etter 25 år på markedet vil merket forsvinne fra hyllene for godt.
Årsaken til nedleggelsen skal være «en kombinasjon av interne faktorer, forverret av markedets utfordringer de siste årene», noe som har gjort merket «ute av stand til å opprettholde suksess på lang sikt».
REN Clean Skincare inngår i Unilevers Prestige Division sammen med blant annet Dermalogica, og ble grunnlagt av Robert Calcraft og Antony Buck i 2000.
Det britiske merket var banebrytende innen «clean beauty», som siden har blitt mainstream, og er blant annet kjent for kultfavorittene Ready Steady Glow Daily AHA Tonic og Evercalm-serien.
«Vi er stolte av REN-teamet for alt de har oppnådd i løpet av 25 år i bransjen, ved å sette «clean» hudpleie på dagsordenen og skape positiv endring for både mennesker og planeten – og takker dem for deres støtte under nedleggelsen,» sier Unilever i uttalelsen.
REN Clean Skincare skal avslutte driften innen utgangen av tredje kvartal 2025, men ingen eksakt dato er oppgitt.