Unilever kjøper prestisjemerker
I sommer har det blitt kjent at Unilever kjøper hudpleiemerkene Dermalogica, Murad og Kate Somerville. De inngikk avtale om å kjøpe REN Skincare i mars.
Unilever er i ferd med å bygge opp en ny Prestige Personal Care-avdeling, men er mest kjent innen dagligvare, og har blant annet Lux, Axe, Rexona og Dove i porteføljen.
Ann-Kristin Stokke fra Skintific, som distribuerer Dermalogica i Norge, sier til KOSMETIKK at hun synes oppkjøpet er spennende nyheter, og at det er «business as usual» for Dermalogica i Norge.
– Jeg tror at dette partnerskapet kan bidra til mange nye muligheter for Dermalogica som merkevare, og til å styrke hudterapeutenes posisjon og renomme i markedet. Unilever deler mange av våre verdier, og engasjerer seg i humanitært arbeid. Vi vil blant annet fortsette med FITE-programmet, sier hun.
Dermalogicas grunnleggere, Jane og Raymond Wurwand, eier fremdeles en liten aksjepost, og vil fortsatt jobbe for selskapet.
I pressemeldingen står det at Dermalogica skal jobbe for å vokse i eksisterende kanaler. I tillegg skal Unilever bidra til å skape økt global vekst.