Tjøstolvsen lanserer Legacy Cosmetics

Edel og Christian Stabel står bak Tjøstolvsen AS, kjent for å bringe merker som BABOR og Gehwol til norske forbrukere. Nå satser paret på noe nytt – et rent og vegansk hudpleiekonsept bygget på prinsippet om få, men effektive produkter.

Legacy Cosmetics følger filosofien bak slow skincare – et prinsipp som setter kvalitet foran kvantitet, og prioriterer hudhelse på lang sikt. Produktene kombinerer naturlige ingredienser med dokumenterte virkestoffer, og er utviklet for å gi målbare resultater uten å belaste verken hud eller miljø.

– Foreløpig har vi seks produkter. Målet er at brukerne skal få akkurat det de trenger, uten å drukne i valgmuligheter, sier Christian Stabel.

Legacy Cosmetics er en ny, norsk hudpleieserie utviklet av Ine Brogeland og Tjøstolvsen AS.


Alle produktene er produsert i Tyskland under strenge standarder for bærekraft, og emballasjen er laget av resirkulert materiale som enkelt kan gjenvinnes.

– Vi har fjernet alle unødvendige og potensielt skadelige stoffer. Produktene er frie for parabener, mikroplast, silikoner, PEG-er, syntetiske polymerer og andre såkalte «Dirty Dozen»-ingredienser. Resultatet er hudpleie som passer for alle – også de med sensitiv eller overbehandlet hud som trenger å få tilbake en hud som er i balanse, sier Edel Stabel.

Faglig ansvarlig for merket er Ine Brogeland, en anerkjent ekspert i bransjen som har skrevet flere lærebøker om hudpleie. Hennes brede kunnskap om ingredienser og hudhelse har vært avgjørende i utviklingen av serien.

– Ine er bindeleddet mellom forskning og praksis. Hun kjenner både faget og ingrediensene til fingerspissene, og har vært helt sentral i å gjøre Legacy så rent og samtidig effektivt som mulig, sier Christian Stabel.

Produktene lanseres nå på legacycosmetics.no og i utvalgte salonger og butikker.