Rimelige og potente formuleringer i enkle apotekflasker. Det er essensen av The Ordinary. Varemerket kommer fra Deciem, og lanseres nå av Dermanor.
– Foreløpig blir det kun et lite utvalg hos Douglas i Bogstadveien og Koch i Stavanger og Sandnes, men det vil komme flere produkter og forhandlere etter hvert, sier Anne Gabrielsen, som jobber for Dermanor.
Men selv om serien heter The Ordinary, er den defintivt noe utenom det vanlige. Hvor finner du ellers rene, aktive og potente produkter til godt under hundrelappen?
Sortimentet gjør det mulig å sette sammen en «hudpleiegarderobe» med hyaluronsyre, C-vitamin, syrer og retinoider i forskjellige styrkegrader – alt etter hva du har behov for.
Et team av biokjemikere utvikler alle Deciems varemerker, og siden grunnleggeren Brandon Truaxe ønsker originalitet i formuleringene, ansetter han gjerne folk som ikke har erfaring fra skjønnhetsbransjen fra før.
En biokjemiker som har jobbet lenge i bransjen, er ofte vant til å lage produkter ut fra en markedsføringsplan, og trenger ikke være spesielt innovativ eller oppfinnsom, mener Truaxe.
Dermanor lanserte i høst varemerket Niod, som også kommer fra Deciem, og selges inn til hudpleieklinikker.