Origins med ny profil
Hudpleiemerket Origins oppdaterer emballasjen og hele den visuelle kommunikasjonen.
– Origins har alltid vært et moderne varemerke som har vært i framkant. Vi var det første globale varemerket med en «natural skincare»-posisjon, og har gjennom snart 30 år gjort mye for miljøet, for eksempel ved å gjenvinne emballasje og plante hundretusenvis av trær, sier Elin Jonsson fra Estée Lauder Companies Nordic.
Hun håper nå at mange nye konsumenter får opp øynene for Origins.
– Produktene endres gradvis, men alle kommer til å få den nye looken. Emballasjen endres også for å gjøre det lettere for konsumentene å navigere i butikken.
Fram til nå har alle produkter fra Origins liknet på hverandre med den velkjente grønne og hvite kartongen. Men siden man ser at konsumentene ønsker å gå rundt i butikken og prøve produktene på egen hånd, uten nødvendigvis å be om hjelp, er det viktig at det er lett å se og forstå forskjellen på dem.
– Alle våre produkter får ny forpakning med egen fargekode i løpet av våren. A Perfect World-kolleksjonen blir grønn, Ginzing oransje og så videre. Vi installerer også navigasjon på alle butikkhyller slik at det står «fukt», «anti-age» etc. Det blir også til hjelp for personalet i butikken, som jo skal være eksperter på mange ulike varemerker, forklarer Elin Jonsson.