BillyXClub

Ellen De Veirman lanserer seks dufter med personlighet gjennom streetstyle-merket BillyXClub.

Hun er opprinnelig fra Belgia, men flyttet til Stavanger i 2005, der både hun og mannen begynte å jobbe i olje- og gassindustrien.

Idéen om å lage et urbant og streetwear-orientert varemerke kom i 2009. Ellen De Veirman drømte om å skape en verden av alternative dufter, og med støtte fra to internasjonale aktører i parfymeindustrien ble drømmen til virkelighet.

Beatnik Boulevard, City High, Conga Beats, Indigo Swing, Pashadina og Shewolf er navnene på de seks duftene til BillyXClub.
Beatnik Boulevard, City High, Conga Beats, Indigo Swing, Pashadina og Shewolf er navnene på de seks duftene til BillyXClub.

– Jeg har ingen tidligere bakgrunn fra bransjen. Men min mor brukte parfyme hver dag, og det er kanskje grunnen til min lidenskap for dufter, sier hun.

Ellen De Veirman fikk sin første parfyme – Anaïs Anaïs fra Cacharel – som 14-åring. Hun gikk etter hvert over til Eden fra Cacharel, og senere Patchouli i sine opprørsår.

Hele tiden har hun bare brukt parfymer som hun likte. Men etter en stund klarte hun ikke å finne seg selv lenger i parfymeriene og de lekre merkevarene. Det var da hun fikk idéen om å skape et mer jordnært og urbant parfymemerke.

Resultatet ble BillyXClub: seks kompromissløse dufter som retter seg mot både kvinner og menn.

Parfymene er produsert i Belgia, og selges foreløpig via hennes egen nettside. Hun håper etter hvert å vinne innpass i parfymerier og konseptbutikker som er linket opp til det urbane streetstyle-universet.