Som en del av oppgraderingen av Steen & Strøm, lanserer varemagasinet en satsning på skjønnhet som er helt unik i norsk sammenheng. Til å fylle varemagasinets første etasje har de fått Fredrik & Louisa og Dior Beauty med på laget.
Steen & Strøm spiller en svært sentral rolle i Oslo sentrum, og har siden 1797 gitt sine besøkende landets fremste handleopplevelser. Nå investerer Promenaden Management for fremtiden med en toårs-plan hvor magasinet skal fremstå i ny drakt. Som en del av første fase, åpnes en helt ny Beauty Hall på 900 kvm.
– Vi ser veldig frem til å kunne tilby et skjønnhetskonsept som skal være helt i toppsjiktet av internasjonal standard, og er fornøyde med at sterke aktører som Dior Beauty, som nå endelig åpner dørene til en egen butikk i Norge, og Fredrik & Louisa, som er Norges fremste parfymerikjede, er med på å gi kundene det råeste vareutvalget og helt nye skjønnhetskonsepter som Norge ikke har sett før, sier David Wilkinson, daglig leder for Steen & Strøm.
Fredrik & Louisa investerer med hjertet
Parfymerikjeden Fredrik & Louisa er en av aktørene som nå satser på et helt nytt skjønnhetsunivers på Steen & Strøm. Det er delt inn i fem ulike områder, med egen Skin Lab for nisjemerker, trendavdeling med konsepter og produkter for Millennials og gen-Z-ere og Center Area hvor de største merkevarene har egne konseptområder. I tillegg satser Fredrik & Louisa på et eget konseptområde for menn, en trend som kan ses internasjonalt men som ingen har tatt til Norge – før nå.
– Fredrik & Louisa har lenge ønsket å tilby det beste fra hele universet til våre merkevarer, og dette prosjektet har gitt oss muligheten til å realisere det. For å klare å tilby noe helt nytt har vi vært nødt til å investere med hjertet, ikke hodet. Vi har ansatt de mest kompetente og engasjerte ekspertene, og er takknemlige for at våre partnere har valgt å satse sammen med oss, til tross for en krevende global situasjon for mange. Dette er et ledende prosjekt innen norsk kosmetikk, og trolig helt i toppen av moderne norsk retail, sier Eric Rivelsrud, daglig leder i Fredrik & Louisa.
Helt nytt for det norske markedet er Chanel shop-in-shop og YSL Le Vestiaire. Fredrik & Louisa vil ha et stort fokus på high-end merkevarer som La Mer, Sisley, Le Labo og Tom Ford Beauty, og vil i tiden fremover lansere flere store merkevarer eksklusivt på Steen & Strøm.
Dior Beauty åpner sin første butikk i Norden
Fra og med åpningen kan kunder oppleve Diors skjønnhetsunivers i sin helhet. Åpningen av Dior Beauty hos Steen & Strøm er den første i sitt slag i Norden, og her kan kundene bli guidet av Diors eksperter innen produktkategoriene makeup, skincare og fragrances. I tillegg til å tilby avanserte hudpleiebehandlinger, vil butikken inneholde et utvalg av produkter fra Maison Christian Dior Fragrance, som aldri før har vært tilgjengelig i Norge, samt et utvalg av Diors solbrillemodeller.
– Diors satsning i det norske markedet viser at Norge er attraktivt internasjonalt, og vi opplever at flere anerkjente merkevarer har øynene på dette markedet, sier Annette Lund, leder for Promenaden Management.