Lyko inntar Bergen med sterk lokal kampanje

En rosa sky inntar Bergen, i dag slår Lyko opp dørene til deres nye Beauty Playground, sentralt beliggende i Strandgaten.

I butikken står opplevelsen i sentrum, med et mål om å skape et inspirerende, lekent og herlig miljø. Alle skal føle seg velkomne til å teste, prøve, lukte, kjenne og oppleve produkter i omgivelser der skjønnhet bare skal være gledelig og gøy!
 
Norgessjef Aleksandra Dybdal-Holthe forteller:

– Vi er så gira på denne åpningen, vi har tatt med oss det beste vi har lært fra flaggskipbutikken vår på Karl Johans gate i Oslo, og skrudd det opp enda et hakk. Jeg har stor tro på at den historiske hjørnebygningen til Svaneapoteket vil bli den nye skjønnhetsdestinasjonen i Bergen, og nok et landemerke for Lyko. Vi skal gjøre vårt aller beste for å gi bergensere en Beauty Playground som står til forventningene, som er både inspirerende og gøy å besøke.
 
Skjønnhetsspesialisten Lyko har de siste årene blitt store i Norge, både online og i butikk. Kjennskapen til merkevaren har økt betydelig, og Lyko vokser raskt. Butikken i Bergen er på 210 kvadratmeter og blir den fjerde i Norge, og den første utenfor Oslo-området.
 
For å spre budskapet, har Lyko hatt et ekstra fokus på å skape en hyperlokal kampanje, og var hovedsponsor på Feelings Festival i Bergen i august.

Hjørnebygningen i Strandgaten, som tidligere huset Svaneapoteket, blir nå Lyko!

Mediemiksen for lanseringen i oktober består av store, lokale utendørsflater, sosiale medier, online video, TV, print og podcastsamarbeid med lokale profiler.

– I tillegg har vi produsert en lokal radiokampanje sammen med Både Og, med tidligere ordfører og folkefavoritt Trude Drevland i spissen. For et ekstra overraskelsesmoment, har vi også inngått et samarbeid med Sportsklubben Brann, som nå er farget med rosa Lyko-bannere. Og som en ekstra bonus, har vi krydret kampanjen med lokal copy, uttrykk som kun bergensere vil kjenne seg igjen i. Vi har satset på en svært bred mediekampanje, den mest lokale Lyko noensinne har gjort, for å understreke at vi har kommet for å bli i Bergen, sier markedssjef Thea Heen.