L’Oréal tar over Decléor
L’Oréal integrerer distribusjonen av Decléor, Carita og Essie Professional i selskapets avdeling for profesjonelle produkter.
De profesjonelle hudpleiemerkene Decléor og Carita ble kjøpt opp av L’Oréal i april 2014. Essie Professional, et neglmerke, ble kjøpt opp i 2010, og er spesielt utviklet for neglsalonger.
Decléor, Carita og Essie Professional er godt etablerte merkevarer i Norden, og selges eksklusivt gjennom profesjonelle skjønnhetssalonger, spa og eksklusive varehus.
De siste 28 årene har merkene blitt distribuert av Dermagruppen, et ledende selskap på det profesjonelle skjønnhetsmarkedet i Norden. Dermagruppen og L’Oréal har nå undertegnet en avtale om å integrere salget av Decléor, Carita og Essie Professional i L’Oréals avdeling for profesjonelle produkter.
Per 5. oktober 2015 vil alle forhandlere håndteres direkte av L’Oréal.
– Integrasjonen er en viktig milepæl for å nå vår ambisjon om å bli ledende på profesjonell skjønnhet. Vi vil nå være til stede i tre profesjonelle skjønnhetsmarkeder: hårpleie, som vi har mer enn 100 års erfaring med, neglepleie gjennom Essie, og nå hudpleie med Decléor og Carita.
– Ansatte og kunder kan være trygg på at vi vil fortsette å legge stor vekt på rådgivning, teknisk opplæring og personlige relasjoner med kunder, sier Adrian Thelwell, General Manager Business Development and New Markets, PPD Nordic.
– Vi er overbevist om at L’Oréal er motivert til å bygge videre og bidra til vekst for disse merkene i Norden. I overgangsperioden frem til 5. oktober vil våre kunder bli fulgt opp av Dermanor som vanlig. Med denne avtalen vil vi sikre en smidig overgang til L’Oréal uten avbrudd i den normale virksomheten for våre kunder, sier Henning Nielsen, administrerende konsernsjef i Dermagruppen.