L’Oréal og Proenza Schouler annonserte i dag at de har signert en lisensavtale for utviklingen av luksusdufter.
Det New York-baserte motemerket for kvinner ble grunnlagt i 2002 av designerne Jack McCollough og Lazaro Hernandez.
– Jack McCollough og Lazaro Hernandez er blant de mest fremadstormende amerikanske designerne. Vi gleder oss til å ønske dem velkommen til L’Oréal-familien, kommenterer Nicolas Hieronimus, president for L’Oréal Selective Divisions.
Proenza Schouler har raskt ekspandert over hele verden. Deres første veskekolleksjon ble lansert i 2008, og en skotøy-kolleksjon kom i 2012. I dag har merket ti flagship-stores og over 100 utsalgssteder i mer enn 20 forskjellige land.
– Proenza Schouler er et av de mest inspirerende merkene på motearenaen. De redefinerer hva det vil si å være en moderne kvinne i dag, og er stemmen til en generasjon. Merkets satsing på innovasjon, detalj, skjønnhet og håndverk speiler kjerneverdiene til L’Oréals Luxury Designer Brands dufter, sa Nathalie Durán, International General Manager, L’Oréal Luxury Designer Brands Fragrances.
L’Oréal Luxe sin Designer Brands portefølje for dufter inkluderer Cacharel, Diesel, Maison Margiela og Viktor & Rolf.
– Vi er utrolig glade for å ta fatt på dette nye eventyret med L’Oréal. Å arbeide med en duft har alltid vært en drøm for oss. Vi ser frem til å blande vår visuelle estetikk med den subtile og svært emosjonelle verden av duft, legger Jack McCollough og Lazaro Hernandez til.