Cathrin Fiskerstrand, Line Henrikke Hjorth og Synne Bakker står bak det nye nettapoteket Lynx Apotek, som satser stort på hudpleie og livsstil.
– Vi jobbet tidligere sammen i en stor apotekkjede, men fikk lyst til å skape noe eget. Apotekbransjen er jo i stor vekst, og apotek på nett er et hett tema. Derfor tenkte vi at nå var riktig tidspunkt for å starte opp. Til nå er det ikke så mange aktører, og så vidt vi vet, ingen som har satset på en nisje som dette, sier markeds- og kommunikasjonssjef Synne Bakker.
Hudpleie og livsstil er store segmenter generelt, og også i apotek, der kundene har behov for god veiledning. Noen trenger produkter til sensitiv hud, eksem eller psoriasis. Andre har «frisk» hud, men opplever apoteket som et trygt sted å handle.
– Vi ønsker å tilby kunden noe mer hva gjelder sortiment, og er veldig inspirert av fransk apotekkultur, der det å handle hudpleie i apotek er veldig vanlig.
I Frankrike er sortimentet større. De har store, franske kvalitetsserier eksklusivt i apotek, og man får høy kvalitet til gode priser. Disse apotekene er jo kjent verden over, og nevnes stadig av influencere og kjendiser, både i Norge og internasjonalt. Vi prøver derfor å skape noe av denne stemningen i vårt nettapotek.
Starten på Lynx Apotek har vært hektisk, morsom, god, utfordrende – alt på én gang. Men vi ser positivt på tiden fremover, og gleder oss til å bygge dette universet enda større, og med mye godt innhold og spennende produkter, sier Synne Bakker, som også er utdannet hudpleier, til KOSMETIKK.