Fredrik & Louisa er Årets Beauty Retailer

Norwegian Cosmetic Award gikk av stabelen 8. mai, og det ble også delt ut pris i en helt ny kategori, Årets Beauty Retailer. Vinneren ble Fredrik & Louisa, som virkelig blir lagt merke til for tiden!

Juryen bestod av styret i Kosmetikkleverandørenes forening, og her er dens begrunnelse:

F&L har vist sterk salgs- og kategorivekst i markedet gjennom strategiske utvidelser, et attraktivt sortiment og en målrettet satsning på sterke merkevarer innen premium- og nisjesegmentet.

F&L har skapt en unik og inspirerende handleopplevelse for kundene – både i butikk og online. Stikkord er; personlig service, skreddersydde anbefalinger, innbydende butikkmiljøer og kontinuerlig investering i opplæring og butikkekspansjon.

F&Ls markedsføringsstrategi kombinerer merkevarer, kvalitet, trender og innovasjon – og tilpasser de globale merkevarestrategier og kampanjer slik at de blir mest mulig relevante også for de norske forbrukerne.

F&L har gjennom 40 år bygget sterke og langsiktige relasjoner med leverandørene, og deres årlige Brand Boot Camp har styrket dette. Årlige kampanjeplaner med kontinuerlig fokus på kundenes og merkenes behov – både i butikk og på nettet – har styrket merkevarene og skapt sterk kategorivekst.

F&L har i 40 år vært en pådriver for innovasjon, utvikling og vekst i den norske skjønnhetsbransjen. Strategisk satsning på kvalitet, butikkutvikling, service, og et bredt utvalg av eksklusive merkevarer har gitt kjeden sin sterke posisjon.

Retail is not dead – boring retail is!

Fredrik & Louisa
Jon Henrik Handley er tilbake som sjef for Fredrik & Louisa. Foto: Fredrik & Louisa