Estée Lauder gjør som flyselskapet Virgin, og hyrer inn et motehus til å designe arbeidsuniformer. Men der Virgin velger eksentriske og erkebritiske Vivienne Westwood, satser Estée Lauder på den nyskapende designduoen Opening Ceremony, som er basert i New York.
Opening Ceremony regnes for å være et av USAs mest spennende selskaper. Det ble etablert som en konseptbutikk i New York i 2002, men har siden ekspandert til å bli både et motemerke, en nettbutikk, et showroom og en blogg.
Flere butikker har også kommet til i årenes løp, og Opening Ceremony finnes nå både i Tokyo, Los Angeles og London.
Grunnleggerne Carol Lim og Humberto Leon har vært venner siden studietiden, og har efaring fra store motehus som Burberry og Kenzo.
– Opening Ceremony har en stil som er typisk «downtown cool». I tillegg har Carol Lim og Humberto Leon lenge vært fans av Estée Lauder, og har samlet på våre vintage kompaktpudderdåser, uttaler Richard Ferretti, som er Senior Vice President og Global Creative Director i Estée Lauder.
For å få inspirasjon til den kreative prosessen har designduoen gravd i arkivene til kosmetikkgiganten, og studert stoffer, mønstringer og knapper.