Den tyske skjønnhetsgiganten etablerte seg i Norge for å teste ut et nyskapende omnikanal-konsept, der nett og butikk skulle fremstå som en samkjørt enhet.
Nå har selskapet meldt oppbud, skriver hegnar.no og e24.no i dag.
Med mer enn 2400 butikker i 19 land, er Douglas en av Europas største skjønnhetskjeder.
I Norge omsatte Douglas sminke og skjønnhetsprodukter for 47,5 millioner kroner i 2016, og endte med et negativt driftsresultat på 12,7 millioner kroner. Regnskap for 2017 er ikke levert.
Ehandel.com skrev i høst at selskapet hadde tapt nesten 50 millioner kroner siden oppstarten i Norge i 2015. Planen var på sikt å åpne flere store parfymerier i Norge, samt å ekspandere til Sverige og Danmark.
Butikken i Bogstadveien ble kjent for å ta i bruk innovative tekniske løsninger, og skal ifølge bobestyrer holde åpent inntil videre.
Selskapet endret i november 2017 navn fra Douglas Nordic AS til DN Nordic AS, og har 28 ansatte som rammes av konkursen. Daglig leder var bransjenestoren Thor Hauge.
Foto: Douglas Nordic