Dermanordic + Sprekenhus = sant

Dermanordic AS har kjøpt 55 prosent av aksjene i Sprekenhus, som er en high-end, norsk merkevare innen hud- og hårpleie, såper, livsstilsprodukter og dufter.

– Sprekenhus er en merkevare som vi lenge har fulgt med stor interesse, og vi føler oss svært heldige som skal få være med på reisen videre. Begge parter har mye å tilføre hverandre, og vi er overbevist om at vi kun har sett starten på dette eventyret, sier Lin Grieg Teigland, daglig leder i Dermabeauty.

Sprekenhus er et norsk kosmetikk- og livsstilmerke med internasjonale ambisjoner. Med inspirasjon fra øysamfunnet Vega i Nord-Norge, kombinerer Sprekenhus tradisjon med innovasjon.

– Vi har opplevd en enorm vekst de siste årene, og med økende internasjonal etterspørsel har vi ønsket oss en finansiell og industriell partner. Med Dermanordics sterke retail- og merkevarekompetanse er jeg trygg på at Sprekenhus er i de beste hender for videre utvikling, og at forutsetningene er til stede for at vi skal nå våre høye vekstambisjoner i tiden fremover, sier Alexander Eggum, grunnlegger og kreativ leder i Sprekenhus AS.

Dermanordic er ny majoritetseier i det norske merket Sprekenhus, etablert av Alexander Eggum i 2010.

Hele Sprekenhus-organisasjonen med samarbeidspartnere har blitt med videre til Dermanordic, og Alexander Eggum er fortsatt kreativ leder med ansvar for både merkevaren og videre produktutvikling.

– Jeg er imponert over både merkevaren Sprekenhus og den høye kvaliteten på produktene. I tillegg til å vektlegge design, har de en markedsføring og en visuell profil som gjør merkevaren unik. Produktene gir en fantastisk opplevelse for konsumenten, stadig flere unner seg litt luksus i hverdagen, sier Henning Nielsen, CEO i Dermanordic AS.

Sprekenhus ble etablert i 2010, og utvikler high-end produkter innen kosmetikk og livsstil. Produktene har en selektiv distribusjonsstrategi, og finnes i nøye utvalgte interiørbutikker og prestisje-hoteller både nasjonalt og internasjonalt.

Merkevaren har en egen flaggskipsbutikk på Eger på Karl Johansgate i Oslo, og selges i dag i 17 land internasjonalt.