Decléor i ny drakt
L’Oréal har brukt seks måneder på å integrere Decléor i sin struktur. Nå avsløres planene for merket.
L’Oréal kjøpte Decléor for to år siden, sammen med Carita, og tok over distribusjonen av de to profesjonelle hudpleiemerkene høsten 2015.
Integrasjonen av merkene innebærer noe helt nytt for L’Oréal, som hittil har dekket massemarkedet, det selektive markedet, apotekmarkedet og det profesjonelle frisørmarkedet med sine produkter.
Nå går de i tillegg med stor tyngde inn i det profesjonelle hudpleiemarkedet, der de tidligere ikke har vært til stede.
Integrasjonen har fram til nå blitt ledet av General Manager Adrian Thelwell (bildet). Han forklarer at de bevisst har valgt å legge de nye merkene inn under Professional Products Division (PPD), som er den avdelingen i L’Oréal som tar seg av salongmarkedet.
– Dette er profesjonelle merkevarer, og sånn skal det forbli, forsikrer han.
– Navnet på avdelingen, PPD, gir en god indikasjon, for produktene skal bare selges der det utføres profesjonelle behandlinger. De skal ikke fjernes fra den profesjonelle kanalen.
PPD har lang erfaring med å distribuere profesjonelle hårpleieprodukter til frisørene, med merkevarer som Kérastase, Redken og Shu Uemura, og har nå opprettet en egen forretningsenhet som jobber mot hudterapeutene.
De har rekruttert flere medarbeidere fra Dermagruppen, som tidligere har distribuert Carita og Decléor i Norden.
L’Oréal har brukt rundt seks måneder på integrasjonsprosessen, og besøkt 15 nordiske byer for å møte hudterapeuter og informere om det som skjer.
De har også utformet en ny visuell og kommersiell identitet for Decléor, slik at vi kommer til å oppleve en «Re-Awakening» av merket. Det er redesignet slik at det framstår enda mer «contemporary» og moderne, samtidig som de tradisjonelle kodene overholdes.
Decléor har alltid fokusert på helheten ved skjønnhetspleie, og de nye kodeordene er «Skin Body Mind»: pleie for både sjelen, huden og kroppen.