Cosmobeauty blir til Tind of Norway

Nå lanseres det nye merket Tind of Norway, som er mineralmakeup med norske røtter. Produktene er 100 prosent utviklet av CosmoNorth AS, på lille Fagerstrand på Nesodden.

– Etter å ha driftet Cosmobeauty i noen år, fant vi ut at det var på tide å oppgradere sortimentet. Men i stedet for et «ansiktsløft» for Cosmobeauty, laget vi en helt ny produktlinje og et nytt navn som sier mer om vår identitet. Tind er rett og slett en fjelltopp, og en henvisning til råvaren tindvedbær, sier Jeanette H. Halvorsen fra CosmoNorth.

Det har vært to aktive år med mye research, reising og forberedelser.

– Vi har vært på messer og besøkt produsenter nesten hele verden rundt. For oss er det viktig å kjenne til alle delene av produksjonen, og vi har derfor vært både på kontorene og i fabrikken til vår produsent. Og vi er i godt selskap med mange store merker hos denne produsenten, sier hun.

Hovedingrediensene som går igjen i alle produkter er norsk lakserogn-ekstrakt og olje fra tindvedbær, som begge virker svært gunstig på huden.