CIFF satser mer på beauty

Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) tilbyr nå et eget beauty-område, der skjønnhetsmerker fra Danmark og Skandinavia kan stille ut sine produkter, melder Fagbladet Kosmetik.

Startskuddet for den nye beauty-satsingen gikk på messen som ble arrangert i februar i år. Da var det kun noen få og utvalgte aktører som fikk vise frem sine brands. Nå ønsker CIFF å utvide tilbudet, med flere kvadratmeter til disposisjon og et større utvalg av merker og produkter.

CIFFs direktør, Sofie Dolva, forteller at CIFF vil være den samme handelsplattformen, vekstmotoren og relasjonsbyggeren for beautybransjen som den har vært for motebransjen gjennom 30 år.

Hun er glad for at tiltaket har fått positiv respons, og for at CIFF Beauty har fått omtale i blant annet magasinet Forbes.

– Selv om der er tette bånd mellom fashion og beauty, har vi også her å gjøre med en bransje som er helt sin egen hva angår teknologi, forbrukerkrav, trender, sertifiseringer og produksjon. De dynamikker og særegenskaper har vi øye for, når vi målrettet arbeider med å skape oppmerksomhet om våre utstillende beauty brands fra Danmark, Norden og andre land, sier Sofie Dolva.

På den kommende motemessen 9. til 11. august rykker en rekke beauty brands fra Danmark og Skandinavia inn i Bella Center Copenhagen. Blant utstillerne finner vi Rudolph Care, HONEY, S:KØN Skincare, Alûstre, Mantle, Raw, Woods, Porcelain Perfumery og Inua Care fra Grønland. Det kommer også internasjonale aktører som for eksempel polske Bogna Skin.

Som noe nytt, vil forbrukerne også på utvalgte tidspunkt få adgang til messen, som ellers er forbeholdt B2B.