Chanel feirer lakkfargen Rouge Noir, og etablerer eget kontor i Norge.
Chanel har lenge vært en viktig del av porteføljen til merkevarehuset Engelschiøn Marwell Hauge (EMH), som er den største frittstående distributøren i den norske bransjen. Men nå skjer det spennende ting med Chanel.
Det franske luksusmerket setter opp et eget, norsk aksjeselskap med tilhørende kontorer fra 1. februar 2016. Dagens team fra EMH skal lede den nye organisasjonen, og i løpet av våren 2016 skal det også åpnes en Chanel-butikk i Stockholm.
Bildet viser årets julekolleksjon, som er fotografert av norske Sølve Sundsbø for Chanel. Looket er bygget opp rundt den ikoniske lakkfargen Le Vernis Rouge Noir, som kom for salg i 1995.
Den dramatiske og mørke neglelakken fikk kultstatus nærmest over natten, og bidro til å bringe ukonvensjonelle lakkfarger inn i mainstream-moten. Dermed banet den også vei for sminkemerker som Hard Candy og Urban Decay.