Beckham lanserer grooming-brand
L’Oréal letter nå på sløret vedrørende David Beckhams satsning i skjønnhetsbransjen. Mannen som alltid har lekt seg med sitt eget image lanserer groomingmerket House 99 sammen med skjønnhetsgiganten i mars i år.
Beckham forklarer at ordet «House» reflekterer ambisjonen om å bygge et inkluderende fellesskap rundt det nye merket, mens «99» henviser til et viktig år i livet hans.
I 1999 ble han gift, eldstesønnen Brooklyn ble født – og Manchester United vant Champions League og andre gjeve troféer på fotballbanen.
David Beckham er fotballspilleren fra London som ble kjent for å stadig endre på sin look. På grunn av dette fikk han stor påvirkning på den mannlige kulturen, ikke bare i England, men i hele verden. Så snart han kom med en ny sveis, kom guttene i gata med det samme.
House 99 er da også inspirert av barbershop-kulturen, og serien inneholder alt en mann kan ønske seg for å skape en ny look. Ikke bare hårpleieprodukter, men også hudpleie.
David Beckham regnes for å være et av verdens fremste mannlige stilikoner. Nå lanserer han 21 produkter for skjegg, barbering, ansikt, kropp, tatoveringer og hår – som passer alle.
Utsalgsstedene for House 99 vil være KICKS, Fredrik & Louisa, barbershop.no og blivakker.no.