Aspire Brands lanserer Omhu på det nordiske markedet. De har laget merket selv, in-house, og har jobbet med design og formulering i snart to år.
– Produktene er i håndhygiene-kategorien, som har hatt en økning under covid, og vi lanserer to ulike håndsåper med tilhørende håndkrem, forteller Elise Nordby, markedssjef i Aspire Brands.
«Naturlig, skandinavisk og for alle», er ord hun bruker for å beskrive Omhu. Man skal være stolt av å sette dette på kjøkkenbenken.
– Håndhygiene er en kategori med lite innovasjon, det går litt i det samme gamle, og det var det vi ville utfordre. Vi benytter oss av bærekraftige ingredienser. De ulike produktene har 95 til 99 prosent naturlige ingredienser som er hentet fra Europa og Skandinavia, så her kan du gjøre en liten endring for deg selv og for miljøet.
Elise Nordby forteller at de har jobbet tett med Grønt Punkt Norge i prosessen, som var mye mer komplisert enn de hadde sett for seg.
– I den første batchen bruker vi «jomfruplast», men fra og med den andre batchen som kommer i mai, vil alle flasker være laget av 100 prosent resirkulert plastikk. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, og skal gjøre det enkelt for folk å få til en liten endring.
Omhu introduseres i første omgang i Norge og Finland, mens Sverige og Danmark kommer etter hvert. Én prosent av kjøpesummen går til organisasjonen Hold Norge Rent.
– Produktene lanseres eksklusivt i alle Coop-extra, Coop obs og Coop-Mega butikker over hele landet, sier Elise Nordby.