Ny strategi for Body Shop
The Body Shop fyller 40 år, og markerer jubileet med en ny strategi som skal bekrefte selskapets posisjon som et ledende etisk foretak.
Gjennom et omfattende program, med global aktivitet og en mengde målbare mål som skal oppnås innen 2020, vil selskapet videreføre de prinsippene The Body Shop er bygget på.
Mottoet er: Enrich Not Exploit.
Jeremy Schwartz, CEO på The Body Shop, forteller at selskapet opp gjennom årene har gått i bresjen for nye måter å tenke, agere og kommunisere på:
– Våre banebrytende kampanjer har vært forut for sin tid, og bidratt til å forandre lover og regler rundt dyretesting, vold i hjemmet og trafficking.
Vi var de første innen skjønnhetsindustrien som benyttet oss av rettferdig handel med Community Trade, og programmet er fortsatt det sterkeste innen bransjen. Vi er ikke store, men vi leder.
Med vårt nye løfte utfordrer vi oss selv. Vi vil skape en ekte, holdbar og positiv forandring, og har satt oss et viktig mål – å bli verdens mest etiske og bærekraftige globale foretak, sier han.