Zalando og Sephora inngår partnerskap

To giganter slår sine krefter sammen for å skape en prestisjefylt skjønnhetsopplevelse på nettet.

Sephora blir Zalandos strategiske partner innenfor prestige beauty, og skal gjøre sitt spennende og selektive sortiment tilgjengelig for kunder i Europa via Zalandos plattform. Man vil dermed kunne velge mellom tusenvis av produkter fra mer enn 300 selektive beauty-merker når man ellers shopper moteklær og andre varer i den populære nettbutikken.

Sephora og Zalando uttaler at de sammen vil skape en ny og innovativ opplevelse når det gjelder å kjøpe selektive skjønnhetsprodukter på nettet.

Det langsiktige partnerskapet introduseres først i Tyskland i fjerde kvartal 2021, og rulles deretter ut i resten av Europa i 2022.

– Beauty representerer en stor og spennende mulighet for oss, og markedet for beauty-produkter på nett er fortsatt ganske uutviklet i Europa, uttaler David Schneider, som er Co-CEO i Zalando.

Han påpeker at Sephora på denne måten får dra nytte av Zalandos gode kundeservice og praktiske løsninger hva gjelder levering, betaling og returnering av varer.

Martin Brook, President og CEO for Sephora, forklarer at det nye partnerskapet er et viktig element i deres europeiske strategi for vekst.

– Vi skal skape den ultimate online skjønnhetsdestinasjonen for Zalando sine 42 millioner aktive kunder, sier han.