Wella lanserer fond for frisørsalonger

En frisørsalong er så mye mer enn et sted der man klipper, farger og friserer håret. De lokale frisørsalongene bygger tette relasjoner til kundene, og skaper lojalitet år etter år. Dette ønsker Wella Company å belønne.

– 2020 var starten på en veldig tøff periode for frisørbransjen og deres kunder. Dette er bakgrunnen for at Wella Company ønsker å skape en forandring. Vi vil vise vår støtte ved å gi tilbake til både bransjen og lokalsamfunnet, forteller Hanne Klausen Hamre, Country Manager i Norge.

Wella Fund handler om å vise takknemlighet overfor frisørbransjen med fokus på de lokale salongene. De får muligheten til å vinne ett års forbruk av Wella-produkter til en verdi opp mot en halv million kroner (avhengig av salongens størrelse).

Frisørsalongen er et sted hvor mennesker møtes, livshistorier deles og endringer på både utsiden og innsiden finner sted.

Salongene kan søke selv eller bli nominert av lokalsamfunnet. Det er små til mellomstore salonger som kan søke, og de må være uavhengige – ikke del av en frisørsalong-kjede. De må ha maksimum fem millioner kroner i omsetning, og både Wella-kunder og ikke-Wella-kunder er velkomne til å søke.

Søknaden må inneholde en begrunnelse for hvorfor salongen fortjener å vinne Wella Fund.

Vinneren forplikter seg til å arrangere en Wella Week, som blant annet inneholder en dag med veldedighetsarbeid der salongen gir tilbake til lokalsamfunnet (her kan vinneren selv velge et lokalt formål).

Søknadsperioden er fra 1. juni til og med 20. august.

I slutten av august velger juryen ut fem salonger med geografisk spredning (nord, vest, sør, øst og Oslo) til en semifinale. Vinneren annonseres i midten av september 2021, og de fire andre semifinalistene mottar da 25 000 kroner hver i Wella-produkter.