Satser på Millennials

Taylor Hill er ny ambassadør for Lancôme.
Taylor Hill er ny ambassadør for Lancôme.

Den 20 år gamle modellen Taylor Hill er ny brand ambassador for Lancôme. Hun har medvirket i mange prestisjefylte kampanjer og runway shows for kjente motehus.

I tillegg har hun nylig debutert som skuespiller i filmen The Neon Demon, og som rollemodell har hun mer enn fire millioner følgere på Snapchat og Instagram.

Lancôme er et klassisk merke med mange voksne kunder, men ønsker nå å inkludere de litt yngre jentene fra Millennials-generasjonen, og det er her Taylor Hill kommer inn i bildet.

De såkalte Millennials er født mellom 1983 og det tidlige 2000-tall, og kalles også for generasjon Y.

Energie de Vie fra Lancôme, asiatiskinspirert hudpleie med gojibær.
Energie de Vie fra Lancôme, asiatiskinspirert hudpleie med gojibær.

I motsetning til den foregående generasjon X, har de vokst opp med internett og avansert datateknikk. De har tro på seg selv, og vil gjerne bygge en merkevare eller business rundt sin personlighet. Blogging, DJ-virksomhet og andre kreative jobber passer dem derfor godt.

– Mens den eldre generasjonen gjerne kommer til butikken for å få råd og løsninger, opptrer Millennials-generasjonen som en sparringpartner, sier Nicolas Arroyo fra trendbyrået Bespoke Copenhagen.

Mens tidligere ungdomsgenerasjoner har hatt et vestlig fokus, og sett til USA og England for inspirasjon, vil Millennials-generasjonen også kikke østover, mot de fremvoksende, nye markedene i Asia.

– De sitter på mye kunnskap og vil diskutere på like fot. Takket være internett sprer informasjon seg veldig fort, og det som er hot i Asia blir også snart hot her, utdyper han.

I det sørøstlige Asia er det stort fokus på «balms», «oil tints» og «graduation lips». Derfor finner vi asiatisk-inspirerte nyheter i hyllene til mange merker, inkludert Lancôme.

Juicy Shaker er Lancôme svar på trenden for "oil tints".
Juicy Shaker er Lancôme svar på trenden for «oil tints».