Kicks gjør suksess med eget makeupmerke

Da KICKS ifjor lanserte sitt eget makeupmerke – KICKS Make Up – ble det en umiddelbar suksess. Mange produkter ble raskt nye skjønnhetsfavoritter, vant priser og klatret opp på topplistene. KICKS Make Up er i dag det mest solgte makeupmerket i kjeden. Nå fortsetter satsningen og sortimentet i KICKS Make Up økes.

Profesjonelle produkter, god kvalitet og fordelaktige priser kombinert med kunnskap om hva de nordiske kvinnene vil ha – det var utgangspunktet for utviklingen av KICKS Make Up sortimentet. I dag selges det flere produkter fra KICKS Make Up enn fra noe annet makeupmerke hos KICKS.

– Vi visste at vi hadde unike forutsetninger for å utvikle et profesjonelt sortiment, helt tilpasset den nordiske skjønnhetskundens preferanser, men vi er likevel utrolig stolte over at KICKS Make Up raskt ble så godt likt av våre kunder, sier Zrinka Wergeland, markedssjef hos KICKS.

Et år etter sukesslanseringen er det nå tid for å øke sortimentet. Det fordobles nesten med et hundretall nye produkter. I den nye kolleksjonen finner man blant annet et bredt primersortiment, en pleiende BB-creme, en Sheer Cheek Stick for både kinn og lepper, fibermaskara som gir ordentlig volum og lysreflekterende concealer som dekker samtidig som den gir glød.

For å få frem de rette produktene analyserer produktutviklerne hos KICKS nøye alle segmenter slik som salg, produktrapporter og trender for å finne ut akkurat hva kundene vil ha. De har også en nær dialog med ekspertene i butikk, som daglig jobber med KICKS egne produkter og som kjenner kundenes behov best.