H&M utfordrer online-markedet

H&M satser stort på skjønnhet, og lanserer nå 50 eksterne beautymerker på hm.com. Målet er å skape et både fysisk og digitalt skjønnhetsunivers der kunden inspireres og enkelt kan kjøpe hele looken sin.

Den svenske motegiganten har i det siste jobbet aktivt med å øke tilbudet sitt innen skjønnhet. De har lansert flere spennende og nytenkende merker fysisk i butikk, og tar nå fatt på samme reise online. 

– Beauty blir nå en egen avdeling på hm.com, og i tillegg spisser vi vårt tilbud ved å lansere flere ledende merkevarer innen skjønnhet. Målet er å arrangere «the beauty party that no one wants to miss», samt på sikt å være en del av alle sminkevesker rundt om i verden. Vi ønsker å tilby et dynamisk og trendy sortiment, med et økende antall skjønnhetsmerker i H&Ms butikker og på nett, sier Cathrine Wigzell, General Manager for H&M Beauty. 

Merkene som lanseres på nett inkluderer The Ordinary, Pixi, Mario Badescu, Maybelline, Beautyblender, Essie, Hickap, IsaDora, L’Oréal Paris, Max Factor, Nyx, St. Tropez og Ida Warg.