Guerlain fornyer seg

Guerlain har en nesten 200 år lang historie som parfymehus, og vil nå formidle denne til en ny generasjon.

Mon Guerlain er deres største duftlansering på flere år, og knytter bånd bakover i historien.

Flakongen til Mon Guerlain er en videreføring av flakongen til Jicky, en abstrakt og kompleks duft kreert av Aimé Guerlain i 1889. Den har et maskulint og krydret preg, og selv om den ble skapt for kvinner, har den også hatt appell til menn.

Guerlains duftekspert Cyrille Jahin.

– Jicky regnes for å være den første moderne parfymen, og den første som kombinerte ingredienser fra naturen med menneskeskapt kjemi, sier Cyrille Jahin, som er Guerlains duftekspert.

Det er delte meninger om Jicky har tålt tidens tann, men duften er fremdeles i salg, og har sine trofaste tilhengere.

Et signert og personlig eksemplar.

DNA-et til parfymehuset Guerlain er den såkalte Guerlinade, en spesiell base som består av seks komponenter. Den gir en felles struktur til duftene, og Jicky var den første som inneholdt denne basen.

Guerlain har laget en lang rekke klassikere, men den unge generasjonen vil ikke ha «bestemorsdufter».

– Trenden nå er søtt, søtt, søtt, men vår nye duft er mer kompleks og skiller seg ut. I motsetning til mange av våre konkurrenter er vi ikke støttet av et fashion brand. Guerlain-kvinnen er vanskelig å kjenne igjen på gaten, så for å hevde oss i markedet er det er viktig å få fram navnet Guerlain, sier Cyrille Jahin.