Exuviance lanserer retail-linje

Exuviance er inne i en stor og spennende fornyelsesprosess der merket deles opp i to distinkte linjer: Professional og Retail. De er likeverdige, men har forskjellig stil og tilnærming til markedet.

– Vi transformerer ett brand til to. Det ene er forbeholdt klinikkene og kan kombineres med behandlinger, mens det andre er for retail-segmentet; de fysiske butikkene og nettbutikkene, forklarer Katarina Mesán. Hun er visedirektør og ansvarlig for markedsføring og kommunikasjon i HSB Nordic, som distribuerer merket i Norden.

Den nye linjen Exuviance Retail.

Produktene i de to linjene har noen likhetstrekk, og bygger på den samme teknologien. Men filosofien bak er forskjellig. Katarina Mesán forteller at den nye retail-linjen er mer kontemporær, og tar i bruk flere trendorienterte ingredienser.

– Retail-linjen har en annen stil, en annen innpakning, en annen måte å kommunisere på. Men det er viktig for meg å understreke at begge linjene er like gode. Det ikke slik at det nå finnes en enklere og billigere variant for massemarkedet. Jeg vil heller si at vi har to sterke og solide brands som er basert på mye av det samme innholdet, men med forskjellig uttrykk. 

Noen gamle favoritter fra den profesjonelle linjen har blitt flyttet over til den nye retail-linjen, og i tillegg har det kommet flere helt nye produkter. En av nylanseringene er Citrafirm Face Oil, som er den første ansiktsoljen fra Exuviance.

Retail-linjen ble lansert eksklusivt i nettbutikken Skincity i mai, og kommer til Kicks i Norge, Sverige og Finland fra og med juni måned. I Sverige finnes den dessuten hos Åhlens, og det jobbes med å inngå avtaler med flere utsalgssteder.