Ellos kjøper Makiash

Ellos Beauty har ambisjoner om å bli en av de største skjønnhetsaktørene online.

– Skjønnhet online er et voksende marked, og ambisjonen er å bli markedsleder. Ellos Beauty skal bygges opp av de beste varemerkene samt et egetutviklet sortiment. Dette er en ny kategori, hvor vi har tenkt å investere nok til å bli en av de ledende aktørene i løpet av tre-fire år, sier Hans Ohlsson, administrerende direktør i .

Selskapet ser et stort potensiale i å kunne tilby kundene skjønnhetsprodukter på . Etter mote og sko, er dette den tredje største kategorien for kvinner online.

For å imøtekomme etterspørselen, har utvidet det eksisterende produktutvalget med nye og attraktive merkevarer som Shiseido, Essie, Bare Minerals, Marc Jacobs, Hugo Boss og Calvin Klein. I tillegg har de denne våren kjøpt opp det svenske makeup-merket Makiash.

red_plum3 kosmetikk

Merket er skapt av Susanne Jangstam, som har bred erfaring innen kosmetikkbransjen ved Unilever og Hardford, samt Christina Mohlin, som har en internasjonal modellkarriere kombinert med erfaring fra markedsføring og salg.

Makiash fokuserer på utvalgte produkter av høy kvalitet. Hvert produkt og fargenyanse er nøye testet på profesjonelle modeller, for å møte kvinners krav til stilfulle og brukervennlige produkter.

Steget videre for Ellos Beauty er å lansere sine egne skjønnhetsvaremerker. Dette skjer til høsten. Teamet og kompetansen bak Makiash – Susanne Jangstam (produktsjef) og Christina Mohlin (salgssjef) – har fått i oppgave å produsere tre serier med kroppspleie samt en basekolleksjon med makeup.

– Susanne og Christina er vårt absolutte «dream team», som skal hjelpe oss med å etablere Ellos Beauty. Ved å knytte deres erfaring og kompetanse til oss, er vi et steg nærmere målet om å bli markedsledere i online shopping innen skjønnhet og helse, sier Hans Ohlsson fra .

bright_coral

Ellos Beauty skal ha et bredt sortiment av gode varemerker som kan tilfredsstille den kjøpesterke kvinnen, uansett om hun er ute etter parfyme, makeup, hud-, hår- eller kroppspleie. Alt vil bli samlet under ett tak på ellos.no.

begynte sin historie allerede i 1947, og er i dag Nordens ledende e-handelsmerkevare med millioner av kunder over hele Skandinavia. Hovedkontoret ligger i Borås, men de opererer i alle de nordiske landene. Ellos Group har ca. 800 ansatte og hadde en omsetning på 2,3 milliarder svenske kroner i løpet av 2013.

Hovedeier er Nordic Capital Fund VII og Paul Frankenius med Happy Land Holding som medinvestor, og styreleder Anders Halvarsson – tidligere administrerende direktør og grunnlegger av NetOnNet.