Blush fremmer mangfold med ny kampanje

Nettbutikken Blush fyller 10 år i år, og benytter anledningen til å rette fokus på noe som er større enn seg selv. Med den nye kampanjen «Vær deg» ønsker de å bidra til en positiv forskjell i bransjen og i samfunnet.

Selv om det finnes en økende aksept for minoriteter og annerledeshet i det norske samfunnet, så lever vi i en verden der flyktige trender bestemmer hva som er viktig i motebildet, hvem vi skal være, og hvordan vi skal se ut for å passe inn.

– Vi ser stadig eksempler på gode forbilder blant influencere, merkevarer og leverandører som bidrar positivt i kampen for mangfold, men synes vi er langt unna et mål om et skamløst, inkluderende samfunn, sier kommersiell direktør i Blush, Christine Stålnacke.

Stillbilde fra kampanjen.

Blush er Norges nest største nettbutikk innen skjønnhet og velvære. Med den nye kampanjen vil de vise kontrastene mellom flyktige trender og varige verdier, og understreke hvor mye viktigere sistnevnte er.

Ved å bruke modeller som vanligvis ikke representeres av skjønnhetsbransjen, vil de fremme og normalisere mangfold, og oppfordre alle til å være seg selv.

Stillbilde fra kampanjen.

-Vi ønsker å gå foran som et godt eksempel, og øke bevisstheten rundt et tema som er viktig for mange. Vi vil bidra i kampen for likestilling, mangfold, annerledeshet og nye skjønnhetsnormer, og håper flere i bransjen vil følge etter. Å føle skam for den du er, hører ikke hjemme i et moderne samfunn. Skjønnhet og velværeprodukter bør ikke handle om å skjule noe, men om å forsterke den du er. Vær deg, oppfordrer Christine Stålnacke

Nettopp dette er også budskapet på et nytt armbånd som Blush har laget sammen med det norske smykkemerket A&C Oslo. Det kan kjøpes i nettbutikken, og overskuddet går til Mental Helse.