Biotherm Homme og David Beckham inngår et langsiktig samarbeid for å utvikle en serie med nye hudpleieprodukter for menn.
Beckham dukker også opp som kampanjemodell for den bestselgende fuktighetskremen Aqua Power fra Biotherm Homme i juni 2016.
Det er første gang en mannlig kjendis av denne størrelsen lanserer en hudpleieserie. Biotherm og Beckham jobber med et sortiment bestående av både daglige hudpleieprodukter og barberingsprodukter, og serien skal komme på markedet i 2017.
Merkevaren Biotherm Homme, som ligger inn under avdelingen L’Oréal Luxe, er ellers nummer én innen luksuriøs hudpleie for menn.
Samarbeidsprosjektet med David Beckham skjer via Seven Global, som er et fellesprosjekt mellom Global Brands, Beckham og Simon Fuller.
Poenget med Seven Global er å drive utviklingen av de mange forbrukerproduktkategoriene rundt David Beckham og skape store, globale merkenavn rundt andre utvalgte sports- og underholdningsstjerner.
L’Oréal Luxe omsatte for 7,2 milliarder euro i 2015, og vokste med 6,1 prosent takket være duftlanseringer som La Vie est Belle fra Lancôme, Sí fra Giorgio Armani og Black Opium fra Yves Saint Laurent. Biotherm Homme har vært på markedet siden 1985.