Baby Foot har 25-årsjubileum

Baby Foot fyller 25 år på markedet i 2022! Fotpleieproduktet kommer fra Japan, og var ved lanseringen i 1997 de første eksfolierende sokkene på markedet.

Produktet inneholder 17 typer naturlige ekstrakter som trenger inn i huden og gjør at de døde hudcellene løsner. 

– Hovedingrediensen i Baby Foot er fruktsyre, også kjent som alfahydroksysyre (AHA). Fruktsyren trenger inn i hudlagene og bryter ned desmosomer, som binder lagene med død hud sammen. Som et resultat er det kun den døde huden som flasser av, og etter at prosessen er ferdig, vil føttene føles sunne, myke og glatte igjen, forteller Madeleine Holth Johannessen, Sales & Marketing Coordinator i Mentellow Beauty Brands.

Baby Foot i original forpakning fra 2005.

Baby Foot ble spesielt utviklet for atleter og løpere som ofte var plaget av mye av hard hud og sprukne hæler på føttene.

– Mye løping i svette og fuktige sko og sokker skaper friksjon og press, og derav opparbeides det flere lag med døde hudceller. Ved å bruke Baby Foot sine eksfolierende sokker vil tørr og hard hud på føtter og hæler forsvinne uten bruk av fil og kniv, og i tillegg etterlates føttene myke og fulle av fuktighet. Det er enkelt og effektivt!

– Norge var det første landet i Europa som importerte produktet, som i dag er det mest solgte fotpleieproduktet i Japan. Det har beholdt sitt opprinnelige design, og vil i år runde 25 millioner solgte, forteller er Madeleine Holth Johannessen fra Mentellow Beauty Brands.