Unilever kjøper REN

Unilever kjøper det britiske hudpleiemerket REN Skincare, som for noen måneder siden feiret 15-årsjubileum i Stockholm.

Detaljene i avtalen er ennå ikke kjent, men det forventes at oppkjøpet ferdigstilles i mai måned. REN slutter seg dermed til Unilevers portefølje av merkevarer, som blant annet inkluderer Dove, Simple, Lux, Axe og Vaseline.

Vasiliki Petrou fra Unilever SVP Prestige Brands sier:

– Vi er svært glade for å kunne legge REN til porteføljen av merkevarer. Merket har svært lojale kunder og et potensiale for videre vekst. Den naturlige hudpleiekategorien vokser raskt, og merkets premium-posisjonering utfyller vår eksisterende portefølje.

Antony Buck, som er sjef for REN, begrunner salget med at merket trenger å gå videre til et nytt nivå:

– Unilever er et bra selskap med gode verdier, og den perfekte partner for hjelpe REN med å utnytte sitt potensiale. Vi gleder oss til å ta fatt!

REN ble grunnlagt i 2000 av Antony Buck og Robert Calcraft. Merket selges i dag i 50 land, hovedsakelig i faghandel og apotek. Det distribueres i Norge av Pagro AS.

REN feiret nylig 15-årsjubileum.
REN feiret nylig 15-årsjubileum.