Vinnerne av NCA 2018

Dameduften Gucci Bloom ble kåret til vinner i to kategorier under Norwegian Cosmetic Award (NCA), som ble arrangert på Latter tirsdag kveld.

Det blomstrete annonsebildet (over) vant prisen for Årets annonse, mens duften ble Årets dameduft. I tillegg kom Gucci Bloom på andreplass i kategorien Årets lansering, som ble vunnet av SKIN Camilla Pihl.

Et annet merke som gjorde det skarpt var Sensai, som vant pris i både makeup- og hudpleiekategorien. Her er kveldens vinnere og juryens begrunnelser:

Hudpleie – selektiv distribusjon: Sensai Extra Intensive Eye Cream

Årets vinnerprodukt ble utropt til «en juvel i sortimentet» av juryens medlemmer. Produktet gir en luksuriøs følelse og gir umiddelbart synlige resultater. Kvaliteten på dette produktet vil trolig tilfredsstille enhver kvinnes forventninger, selv de mest krevende blant oss. Den tynne, fine huden vi har rundt øynene trenger ekstra god pleie og det får den definitivt med årets vinner.

2. plassen gikk til Sisley Black Rose Skin Infusion Cream og 3. plassen til Kiehl’s Calendula & Aloe Soothing Hydration Masque.

Hudpleie – bred distribusjon: SKIN Camilla Pihl (serie)

Vinneren i denne kategorien har begeistret juryen med nydelige produkter av høy kvalitet og imponerende salgstall over disk. Kunder i alle aldre har funnet veien til butikk for å kjøpe hudpleieproduktene, som har vært spesielt populære for kvinner i alderen 15-40. Produktene er innovative og pleiende, gir gode resultater og er lekre på baderomshyllen. Det er veldig hyggelig å gratulere en nykommer i bransjen som årets vinner!

2. plassen gikk til Emma S Treatment Overnight Repair Mask og 3. plassen til Vichy Minéral 89 Booster.

Design: Tiffany & Co.

Å utforme emballasjen til et produkt handler om mye mer enn innpakning. Gjøres det riktig bidrar det til å gi produktet en ekstra dimensjon. Årets vinner har laget en utrolig vakker innpakning og presentasjon av produktet, og klarer i tillegg å forvalte og videreføre en av verdens mest ikoniske merkevarer. Juryen elsker flakongen, esken og helheten – som umiddelbart gir oss lyst til å reise til New York og spise frokost på … Tiffany’s.

2. plassen gikk til Twilly d’ Hermès og 3. plassen til Smith & Cult Top Coat – Above It All.

Hårprodukt/serie: L’Oréal Paris Colorista

Ved hjelp av sterke personligheter som fronter merket digitalt har også juryen latt seg imponere! Serien inneholder alt fra quick fix av håret for en dag til permanent farging. Konseptet består av trendy, sterke og uforpliktende farger som alle kan leke med. Juryen var ikke i tvil.

2. plassen gikk til Batiste Rose Gold Dry Shampoo og 3. plassen til L’Oréal Paris Botanicals Fresh Care.

Hårprodukt/serie profesjonell styling: Bumble and bumble prêt-à-powder très invisible

Vi søker utrettelig etter produktene som kan redde oss fra dårlige hårdager. Og vinneren i kategorien årets stylingprodukt gjør nettopp det! Juryen har blitt avhengig av å ha denne på baderomshylla, og vi spår at veldig mange andre også kommer til å bli det. Det er intet mindre enn den beste tørrsjampoen vi noensinne har prøvd.

2. plassen gikk til Kevin Murphy Bedroom Hair og 3. plassen til R+Co Trophy og Sail (serie).

Hårprodukt/serie profesjonell pleie: Kérastase Aura Botanica (serie)

Vinneren i denne kategorien er en fantastisk serie som lykkes med å kombinere luksus, innovasjon og bærekraft. Dette er produkter som gir øyeblikk av ren velvære hjemme.
98% av ingrediensene i produktene er av naturlig opprinnelse, kommer fra et ansvarlig innkjøpsprogram og produktene er pakket i 100% resirkulerbar plast. Det betyr at serien oppleves som både eksklusiv og grønn.

2. plassen gikk til Wella Fusion (serie) og 3. plassen til Sebastian Twisted Elastic (serie).

Makeup – selektiv distribusjon: Sensai Luminous Sheer Foundation, Sensai Translucent Loose Powder, Sensai Flawless Satin Foundation og Sensai Glowing Base

I denne kategorien var det mange valg av luksuriøse og delikate produkter og juryen har virkelig latt seg begeistre! Et merke utmerket seg og når man lanserer fire produkter som gir deg det perfekte grunnlag for jevn hudtone, lang holdbarhet og den ultimate glød, ja da er jo oppskriften komplett. 

2. plassen gikk til Urban Decay Naked HEAT Palette og 3. plassen til Smashbox Photo Finish Primerizer.

Makeup – bred distribusjon: L’Oréal Paris Paradise Extatic Mascara

Et blikk kan si mer enn 1000 ord og den perfekte mascara kan sende vippene til himmels og smelte mangt et hjerte 😉 og denne mascaraen ble juryen absolutt begeistret for!

2. plassen gikk til IsaDora Foundation Color Blender og 3. plassen til NYX Professional Makeup Total Control Drop Foundation.

Herreprodukt: L’Oréal Paris Men Expert Shower

Produktene har løftet denne kategorien gjennom bred listing i markedet. Serien er tilpasset ulike behov fra sensitiv hud til oppkvikkende effekt og alt-i-ett produkt og består av fire produkter. Produktene er meget anvendelige for dagens moderne mann og passer til ulike anledninger.

2. plassen gikk til Eleni & Chris Power Paste og 3. plassen til Aveda Men Pure-Formance Thickening Paste.

Kroppspleie – selektiv distribusjon: Kiehl’s Creme de Corps Nourishing Dry Body Oil

Dette produktet ble en favoritt hos juryen. I påføring, opplevelse og ikke minst effekt har produktet vist seg å levere på sine løfter. Med en praktisk spray doseres produktet enkelt og i riktig mengde. På tross av sin fete konsistens trekker produktet overraskende raskt inn i huden og etterlater en nydelig duft. Dette er et produkt du kjøper igjen og igjen.

Kroppspleie – bred distribusjon: La Roche-Posay Lipikar Stick AP+

Dette produktet leverer uten tvil på effekt og etterlengtet lindring for brukergruppen, som ofte er barn. Nyhetslanseringer innenfor dette segmentet er ikke de som alltid får mest oppmerksomhet, men er viktige og ikke minst svært etterlengtet av målgruppen. Produktet har gitt en solid vekst i sitt segment. Den smarte administrasjonsmetoden i form av en stift gjør også påføring og bruk enkel og renslig. Produktet hevder å redusere kløe og irritasjon på tørre hudområder og juryen mener produktet leverer svært godt på disse påstandene.

2. plassen gikk til Emma S Deodorant soft colour og 3. plassen til Swiss Clinic Hand Dry Mask.

Herreduft: Tom Ford Noir Anthracite

Priset för årets herrdoft går till en maskulin och förförisk doft som blev en klar favorit hos juryn. Kryddiga noter som möter mörkt trä ger doften en exklusiv och härlig känsla. En självklar kvällsdoft i mannens doftgarderob!

2. plassen gikk til Emporio Armani Stronger With You og 3. plassen til Hugo Boss Bottled Tonic.

Dameduft: Gucci Bloom

Priset för årets damdoft går till en mjuk och feminin doft som väcker minnen om en sommaräng. Med doftnoter av naturlig tuberose och jasmin har doften blivit en stark ny pelare inom varumärket!

2. plassen gikk til Elizabeth Arden White Tea og 3. plassen til Carolina Herrera Good Girl.

Annonse: Gucci Bloom

Mangfold – skjønnhet – fargerikt og moderne er stikkord for årets vinner av Annonseprisen. Dette produktet treffer den moderne kvinnen med en annonse som stråler av individuell skjønnhet. Med bruk av naturlige farger og et hav av blomster gir annonsen en atmosfære som trigger sansene. 

2. plassen gikk til Twilly d’ Hermès og 3. plassen til Treningskampanje Batiste.

Reklamefilm: L’Oréal Paris True Match Foundation

Dette er en reklamefilm som klarer å formidle et flott budskap. Å beholde sin egen identitet er kjerneverdier for produktet – vær stolt av den du er. Skinn og vær deg selv. En film hvor ekte mennesker og ekte historier fortelles.

2. plassen gikk til Eleni & Chris Style Paste og 3. plassen til Sunsilk Minerals (serie).

Årets lansering: SKIN Camilla Pihl

Det har vært mange gode lanseringer innenfor ulike kategorier i året som gikk. Mange leverandører har levert vellykkede lanseringer og har skapt høy oppmerksomhet og gode salgstall. Det er allikevel én lansering juryen har lagt spesielt merke til:
Lanseringen har skapt en storm av oppmerksomhet og interesse blant kundene. Den har til tider dominert sosiale medier og har skapt salgsrekorder, utsolgtsituasjoner og ventelister over hele landet. Sjeldent har juryen vært vitne til lignende salgssuksess.
Kvinnen bak suksessen er en av landets mest aktuelle influencere og hun har igjen klart å ta Norge med storm!

2. plassen gikk til Gucci Bloom og 3. plassen til Elizabeth Arden White Tea-serien.

Årets vekstpris dagligvare: Nivea innen kategorien solkrem

Årets vinner har en vekst på 14 millioner fra 2016 til 2017. Vinneren har doblet sin vekst i samme periode og økt sin verdiandel med 28%.

NCA hederspris: Baby Foot

Hedersprisen går i år til et produkt som når det kom på det norske marked var ansett som en liten revolusjon og man trodde ikke på effekten før man hadde prøvd det. Produktet inneholder kraftfulle naturlige ingredienser og er meget effektivt. Prosessen foregår over flere dager og er kanskje en av de “ekleste”, men når den er ferdig, får du deilig, barnemyk hud (eventuelt barnemyke føtter, men da avsløres vinneren ganske lett). Menn og kvinner sverger til produktet særlig før sommersesongen er i gang. Produktet har overlevd i et utfordrende marked og suksessen må nok også tilskrives personene som jobber med merkevaren. En liten leverandør med stor stå på vilje og ekstremt god service og kunnskap.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail