Burberry inngår lisensavtale med Coty

Coty har sikret seg de globale lisensrettighetene til Burberrys luksuriøse dufter, kosmetikk- og hudpleieprodukter.

Det er inngått en langsiktig avtale som gir Coty rett til å utvikle, produsere og distribuere samtlige Burberry Beauty-produkter. Avtalen sies å være verdt 180 millioner pund, og trer i kraft i oktober 2017.

Burberry har dermed gitt opp planen om å ta hånd om sine skjønnhetsprodukter selv.

Det er ikke mer enn fire år siden Burberry kjøpte tilbake samtlige lisensavtaler for å styre satsningen på beauty under eget tak. De kuttet også antall utsalgssteder fra 3500 til 35 (!).

KOSMETIKK har tidligere skrevet om Burberrys ambisjoner innen beauty HER.

Coty er verdens tredje største beauty-konsern etter L’Oréal og Estée Lauder.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail