RÅ satser på Europa

Det økologiske, norske varemerket RÅ Organic Skincare satser nå mot resten av Skandinavia og Europa.

Det jobbes med nye nettsider som skal styrke deres norske profil, og etikkene oversettes til engelsk. Sertifisering og strekkoder er like rundt hjørnet, og i tillegg kommer det nye produkter.

– Men selv om RÅ blir internasjonalt, produserer vi fortsatt lokalt i Norge og med de samme gode råvarer, sier Amanda Næss, som driver RÅ Organic Skincare sammen med moren Torhild.

Planen er å gjøre innsalg til nettbutikker i Europa, samt til parfymeri, helsekostbutikker og frisører.

– Vi har lansert en ny hårserie,  og emballasjen er nå enda mer praktisk. Serien er fri for SLS og silikoner, og ingrediensene er godkjent av Natrue.

Nå er 90 prosent av RÅ sine produkter 100 prosent naturlige og uten konservering.

– Dette er en prosess vi har jobbet mye med. Emballasjen er i tillegg laget for økologisk kosmetikk, og bidrar til å gi produktene enda bedre holdbarhet, forteller Amanda Næss.

I Norge har RÅ egne butikker, samtidig som de satser på grønne frisørsalonger. De selger også til helsekostbutikker som Sunkost og Røtter i Oslo, samt til nettbutikker som blivakker.no og blush.no.

I tillegg har eksklusive hoteller og restauranter valgt å satse på RÅ på sine kundetoaletter, noe som i sin tur gjør at flere forbrukere får øynene opp for merket.

– Maaemo, Vaaghals og Colonialen er blant våre kunder, og det er kjekt å se at stadig flere satser på økologiske og lokale produkter, sier Amanda Næss.

Hun jobber også med å bevisstgjøre forbrukerne på hva skjønnhetsprodukter egentlig inneholder, og fornorsker de latinske INCI-navnene slik at det blir lettere for folk å lese og forstå hva som står på pakken.

KOSMETIKK har også tidligere skrevet om RÅ, og du kan lese mer om dem HER.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail