Sminke for generasjon Z

Estée Lauder Companies er på kjøper’n.

WWD melder i dag at den amerikanske skjønnhetsgiganten har inngått avtale om å overta det amerikanske makeupmerket Too Faced for 1,45 milliarder dollar.

Dette er det største oppkjøpet i Lauders 70-årige historie.

Samtidig har Estée Lauder Companies fullført oppkjøpet av BECCA Cosmetics, også dette amerikansk, som de etter sigende har betalt mer enn 230 millioner dollar for.

BECCA har farger som matcher de fleste hudtoner.
BECCA har farger som matcher de fleste hudtoner.

Både BECCA og Too Faced er merkevarer som har stor appell til de yngste forbrukerne.

BECCA ble grunnlagt i 2001, og har et sterkt nærvær i sosiale medier. Merket er i tillegg kjent for sitt store fargeutvalg i foundations, og er tilpasset enhver hudtone.

Too Faced har en leken og jentete stil, og ble skapt i 1998.

Begge merkene vil nå med stor sannsynlighet få større tilgjengelighet internasjonalt, og kanskje også komme for salg i egne branded stores, slik som Jo Malone og MAC.

web_chocolatebar_open_updated

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail