Coty vil kjøpe merkevarer

Ifølge nyhetsbyrået Reuters, ligger Coty an til å kjøpe duftmerkene Hugo Boss, Gucci og Dolce & Gabbana, makeupmerkene Max Factor og Cover Girl, samt hårpleiemerkene Wella og Clairol fra Procter & Gamble.

Coty har vunnet en svær budrunde om å kjøpe disse merkevarene, men avtalen er ennå ikke helt i boks. Lykkes de med oppkjøpet, vil de bli en av de mest innflytelsesrike skjønnhetskonglomeratene på markedet.

Fra før eier Coty makeupmerker som OPI og Rimmel. De lager også designerdufter for motehus som Marc Jacobs, Chloé og Calvin Klein.

Coty vil sannsynligvis ta over duftene til Hugo Boss, inkludert nyheten HUGO WOMAN.
Coty vil sannsynligvis ta over duftene til Hugo Boss, inkludert nyheten HUGO WOMAN.

KOSMETIKK har tidligere skrevet at Procter & Gamble har planer om å kvitte seg med en rekke merkevarer innen skjønnhet.

For kort tid siden solgte de hårpleiemerket Fekkai.

KOSMETIKK kommer tilbake med mer informasjon om dette nye merkevaresalget så snart detaljene blir kjent. Mange trodde at P&G skulle selge Wella til Henkel, men nå ligger det altså an til å bli Coty.