Trend for Scandi-Beauty

Eco Life Scandinvia 2019, tidligere kjent som Natural Products Scandinavia, setter fokus på den voksende interessen for Scandi-Beauty. Messen arrangeres i Malmø 13. til 14. november.

Elegant design, minimalistiske forpakninger og rene, regionale ingredienser er noen av kjennetegnene på Scandi-Beauty, sammen med bærekraft og enklere rutiner.

– Egenpleie og velvære er fortsatt i sterk vekst blant skandinaviske forbrukere, og i denne regionen har vi noen av de mest innovative naturlige og økologiske skjønnhetsmerkene i verden, sier event manager Melina Viking.

«Less is more» er kjernen i Scandi-Beauty, det handler om det bærekraftige og enkle.

– Så for innkjøpere, forhandlere og andre i bransjen som leter etter nærproduserte skjønnhetsprodukter med et mindre klimaavtrykk, er messen i november et must!

Melina Viking planlegger også en S-Beauty Hour, der utvalgte nordiske merker kan fortelle om sine produktlinjer for publikum.

Foto: Unsplash

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Cosmobeauty blir til Tind of Norway

Nå lanseres det nye merket Tind of Norway, som er mineralmakeup med norske røtter. Produktene er 100 prosent utviklet av CosmoNorth AS, på lille Fagerstrand på Nesodden.

– Etter å ha driftet Cosmobeauty i noen år, fant vi ut at det var på tide å oppgradere sortimentet. Men i stedet for et «ansiktsløft» for Cosmobeauty, laget vi en helt ny produktlinje og et nytt navn som sier mer om vår identitet. Tind er rett og slett en fjelltopp, og en henvisning til råvaren tindvedbær, sier Jeanette H. Halvorsen fra CosmoNorth.

Det har vært to aktive år med mye research, reising og forberedelser.

– Vi har vært på messer og besøkt produsenter nesten hele verden rundt. For oss er det viktig å kjenne til alle delene av produksjonen, og vi har derfor vært både på kontorene og i fabrikken til vår produsent. Og vi er i godt selskap med mange store merker hos denne produsenten, sier hun.

Hovedingrediensene som går igjen i alle produkter er norsk lakserogn-ekstrakt og olje fra tindvedbær, som begge virker svært gunstig på huden.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ny prisfest for negletalenter

NeglAkademiet feirer 30 år i bransjen, og markerer jubileet med å stifte en ny pris, Norwegian Nail Awards!

Jakten på Norges største negletalenter er nå i gang. Det skal deles ut priser i kategorier som beste salong, beste negledesigner, beste nykommer og beste negle-Instagrammer.

Vinnerne skal kåres av en internasjonal fagjury sammen med stemmer fra publikum, og det hele kulminerer i et skikkelig Award Show i januar 2020.

De nominerte må jobbe profesjonelt i salong og bruke sertifiserte produkter, men alle prisene er selvsagt merkeuavhengige. Det er talent, ferdigheter og pasjon for faget som teller.

KOSMETIKK er med i fagjuryen, som ellers inkluderer navn som Jan Arnold fra CND, Lezlie McConnell fra Light Elegance, Samantha Sweet fra Sweet Squared, negleguruen Fee Wallace og Linn Himberg-Larsen fra Tone-Lise Akademiet.

Foto: Pexels

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Bergen Beauty i ny drakt

2. og 3. november er det klart for Bergen Beauty 2019, og messen gjør noen viktige endringer i konseptet.

Det blir ny lokasjon, billigere stand-priser, gratis inngang for publikum og ikke minst en nysatsning på spennende og nyttige kurs for bransjen.

– Årets messe blir arrangert på Quality Hotel Edvard Grieg i Bergen. Vi tar Bergen Beauty gjennom en transformasjon hvor vi vil ha fokus på bransjens aller største behov, som er formidling av kunnskap. Nytt i år er blant annet en Workshop Zone – en hel etasje fylt med kurs i alle mulige kategorier, og til knallgode messepriser, sier arrangør Bettina Beyer.

Hun satser nå tungt på bransjen, og vet at hverdagen kan være hektisk med mye nytt innen produkter og teknikker.

– Det gjelder å være oppdatert til enhver tid, men kurs kan være kostbart og tidkrevende, og man må ofte reise. I år har våre besøkende muligheten til å ta ett eller flere kurs på kun en helg, skaffe seg ny kunnskap og kanskje bli noen diplomer rikere, sier hun.

Foto: Unsplash

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail