IDA WARG lanseres i H&M

At influencere lanserer egne varemerker, er en trend. Ida Warg er en av Sveriges største profiler innen trening og helse, og har utviklet gode brun uten sol-produkter sammen med Letsfaceit.

Nå er disse produktene for første gang tilgjengelige i butikk, nærmere bestemt i kjeden H&M.

For å feire begivenheten besøkte Ida Warg nylig Oslo, der hun inviterte til en lekker lunsj i øverste etasje på varemagasinet Steen & Strøm. Hun lanserte også noen nyheter, deriblant en skimmerspray som gir akkurat riktig mengde glans.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

NM i vippeextensions

Det nærmer seg et nytt NM i vippeextensions! Årets mesterskap blir det fjerde i rekken, og arrangeres i Oslo i månedsskiftet august-september.

Sahar Ramezani, som er primus motor, oppfordrer alle vippeteknikere til å melde seg på NM, enten du er helt ny i faget eller senior.

– Vi trenger en vippekonkurranse i Norge, et mesterskap der vi kan kjenne på konkurranse-sommerfuglene i magen og være delaktige i vårt lille samfunn. Det gir masse god erfaring.

Sahar begynte med vipper i 2013, og har bakgrunn innen internasjonal markedsføring, merkevarebygging, salg og sosiale medier. I snart seks år har hun drevet Facebookgruppen Lashes & Brows Norway.

Hun driver sin egen salong, New Look, i Bergen sentrum, og er i tillegg leverandør av Elleebana vippeløft og Flawless Lashes by Loreta, samt at hun tilbyr kurs for etablerte salonger. Hun har også vært dommer i flere internasjonale vippekonkurranser.

Sahar Ramezani arrangerer NM i vippeextensions 31. august til 1. september.

NM i vippeextensions ble for første gang arrangert under Health & Beauty-messen i 2016. Konkurransen har blitt bedre og større for hvert år, og Sahar forteller at antall deltakere har økt fra 30 opp til 100 i fjor.

– Magasinet Lash Inc er med som sponsor og dommer hvert år. Vi ønsker også flere norske dommere, så vil du være «gulvdommer» eller live-dommer, ta kontakt!

Har du lyst, er det også mulig å bidra med annet frivillig arbeid under konkurransen.

– Vippeløft ble innført som en ny kategori i fjor. I 2020 sikter vi oss inn mot å arrangere mini-NM eller Lash Battles i store byer, som kvalifisering til NM. Vi vurderer også å gjøre et nordisk mesterskap, røper Sahar Ramezani til KOSMETIKK.

Foto: Design & Beauty

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Klairs lanseres i Vitusapotek

Søstrene Helene og Susanne Enger har bygget opp det koreanske hudpleiemerket Klairs på det norske markedet. Nå har de lyktes med å få produktene inn i Vitusapotek.

– Da vi startet opp i 2016, var målet vårt å komme inn i en apotekkjede. Nå er dette målet oppnådd, og fremover kommer vi til å reise landet rundt for å gjøre de apotekansatte kjent med produktene, forteller Susanne Enger fra Soél AS.

Susanne og Helene Enger har lenge drømt om å få et offline utsalgssted i butikk.

Samtidig er også et annet mål oppnådd, i og med at begge søstrene nå kan jobbe fulltid i firmaet Soél AS. De har kontor og lager hjemme på Nøtterøy, og ordrene har bare blitt større og større.

Klairs’ merkefilosofi er å tilby produkter av høy kvalitet til rimelige priser.

– Klairs skal være et rimelig alternativ til de eksklusive merkene. Produktene er tilpasset sensitiv hud, som så mye annet fra Korea, og selges dessuten på apotek i visse asiatiske land. Klairs tester heller ikke på dyr, og har et mål om å bli 100 prosent vegansk, forteller Susanne Enger.

Serien består av 15 produkter som passer til alle aldersgrupper og hudtyper.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail