James Charles i fritt fall

James Charles, en av YouTubes største makeup-stjerner, har mistet tre millioner følgere siden fredag.

Det plutselige fallet kommer som en konsekvens av at beauty-guruen Tati Westbrook la ut en 43-minutters video kalt «Bye Sister», der hun tar et grundig oppgjør med sin tidligere protesjé og venn.

Tati forteller i videoen at hun har irritert seg over oppførselen til James en god stund, men at det var en sponset Instagram-post relatert til musikkfestivalen Coachella som virkelig fikk det til å koke over.

Tati har nemlig et eget merke med skjønnhetsvitaminer kalt Halo Beauty. Og siden hun har gjort mye for å bygge opp og hjelpe James Charles, følte hun seg utnyttet og forrådt da han promoterte hennes største konkurrent, Sugar Bear Hair, i tilknytning til Coachella.

Feiden dem imellom har fått stor oppmerksomhet, og en rekke kjendiser har nå «unfollowed» den 19 år gamle beauty-vloggeren.

Før Tati la ut videoen, hadde James 16,5 millioner følgere på YouTube. Nå er han nede i 13,5 millioner – og videoen «Tati», der han ber om unnskyldning, ser bare ut til å gjøre vondt verre.

En sentral person i dramaet er også Jeffree Star. Han har samarbeidet og vært venn med begge, men ser nå ut til ta parti for Tati – som har vunnet like mange følgere som James har mistet.

Det skal bli spennende å følge med på hvordan dette utspiller seg videre. James Charles har gitt ut en populær sminkepalett i samarbeid med Morphe, og er dessuten i gang med å bygge opp sitt eget konsept, Sisters.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kylie lanserer hudpleie

Nå som Kylie Cosmetics har blitt god butikk etter lanseringen for tre år siden, er Kylie Jenner klar for å ta neste steg: Kylie Skin.

Hudpleieserien kommer for salg 22. mai, og består av seks basisprodukter som skal passe alle hudtyper.

Lørdag morgen teaset hun det første produktet, Foaming Face Wash, på den nye Instagram-kontoen Kylie Skin, og ikke lenge etter avdekket hun alle produktene.

21 år gamle Kylie skriver at hun har lært mye av å bygge opp makeupserien sin fra scratch, men at det likevel var krevende å sette sammen et helt nytt team og en helt ny produksjon for dette nye prosjektet.

Produktene har en delikat, rosa emballasje, og alle kommer til å koste under 30 dollar.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail