Neymar Jr. samarbeider med Diesel

Den brasilianske fotballstjernen Neymar Jr. spiller på lag med Diesel Fragrances, og har selv vært med på å utvikle den nye herreduften Spirit Of The Brave, som kommer i butikk denne uken.

Det er første gang Diesel benytter seg av en sportskjendis til å fronte en ny duft.

Bakteppet for lanseringen er 10-årsjubileet til Only the Brave, som er Diesels velkjente signaturduft for menn. Og tallet 10 er viktig for hele prosjektet.

Neymar Jr. spiller for Brasil med nummer 10 på trøyen, og ble en profesjonell fotballspiller for 10 år siden – da Only the Brave først ble lansert.

Neymar Jr. har rundt 250 millioner følgere i sosiale medier, og er en stor stjerne og et forbilde for alle som elsker fotball.

Samarbeidet strekker seg ut over det som er vanlig for en «spokesperson», i og med at han har vært involvert i hele prosjektet fra start til slutt.

Som den originale Only The Brave, kommer også Spirit Of The Brave i en flaske formet som en knyttneve. Flasken er for anledningen i sort og gull, og pyntet med den samme løven som er tatovert på Neymars hånd.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Lulu’s x Glo Skin Beauty

Lulu’s fra Kristiansand er kjent for sine nydelige toalettmapper, og i dag lanserer de et spennende samarbeid med mineralmakeup-merket Glo Skin Beauty.

Sammen har de laget et lekkert beauty kit i limited edition, bestående av essensielle sommerprodukter pakket i den populære makeup-bagen «Suzy».

Den er nett, men likevel romslig, og selges for anledningen med solpudderet Bronze Kiss, den forfriskende settingsprayen Hydration Mist og lipglossen Gloss Whisper.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ny hud-utdannelse

Cura Akademiet og InciDerm lanserer i fellesskap en spesialtilpasset utdannelse som hudkonsulent (Skin Consultant/Beauty Advisor).

– Hudterapeutens arbeid er superviktig, og kompetansen er stor. Men det er flott om vi også får en kompetanseheving på hud i andre instanser i samme bransje som også selger hudprodukter, sier Anita Anker Eng, grunnlegger av InciDerm, til KOSMETIKK.

Det er snakk om en tre måneders nettbasert utdannelse som gir deltakeren god kunnskap om huden, hudpleierutiner, kosmetiske produkter og – ikke minst – hvordan produktene skal selges.

– Vi har fokus på hvordan vi selger flere produkter sammen, ikke bare for å oppnå bedre resultater for kunden, men også for å øke omsetningen i butikk.

Studenten avlegger en nettbasert eksamen på slutten av studiet, og når denne er gjennomført og bestått, mottar hun/han et diplom samt en flott pin til å sette på klærne.  På denne måten blir kompetansen klar og tydelig for forbruker.

– Dette er ikke en hudterapeut-utdannelse, men en utdannelse som er tilpasset behovene til de som selger kosmetiske hudprodukter i en butikk-setting, understreker er Anita Anker Eng,

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Dyrberg/Kern er konkurs

Det danske smykkefirmaet Dyrberg/Kern har begjært seg selv konkurs etter 29 år i bransjen.

Firmaet ble stiftet i 1990, men har siden finanskrisen hatt vanskelig for å finne fotfeste igjen. I siste regnskapsår hadde det et underskudd på 39,5 millioner danske kroner.

Dyrberg/Kern har solgt sine smykker i mange norske parfymerier, og i tillegg hatt en egen butikk i Oslo. Firmaet ble grunnlagt og ledet av Gitte Dyrberg og Henning Kern.

Henning Kern og Gitte Dyrberg var først et par, og deretter forretningspartnere.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

James Charles i fritt fall

James Charles, en av YouTubes største makeup-stjerner, har mistet tre millioner følgere siden fredag.

Det plutselige fallet kommer som en konsekvens av at beauty-guruen Tati Westbrook la ut en 43-minutters video kalt «Bye Sister», der hun tar et grundig oppgjør med sin tidligere protesjé og venn.

Tati forteller i videoen at hun har irritert seg over oppførselen til James en god stund, men at det var en sponset Instagram-post relatert til musikkfestivalen Coachella som virkelig fikk det til å koke over.

Tati har nemlig et eget merke med skjønnhetsvitaminer kalt Halo Beauty. Og siden hun har gjort mye for å bygge opp og hjelpe James Charles, følte hun seg utnyttet og forrådt da han promoterte hennes største konkurrent, Sugar Bear Hair, i tilknytning til Coachella.

Feiden dem imellom har fått stor oppmerksomhet, og en rekke kjendiser har nå «unfollowed» den 19 år gamle beauty-vloggeren.

Før Tati la ut videoen, hadde James 16,5 millioner følgere på YouTube. Nå er han nede i 13,5 millioner – og videoen «Tati», der han ber om unnskyldning, ser bare ut til å gjøre vondt verre.

En sentral person i dramaet er også Jeffree Star. Han har samarbeidet og vært venn med begge, men ser nå ut til ta parti for Tati – som har vunnet like mange følgere som James har mistet.

Det skal bli spennende å følge med på hvordan dette utspiller seg videre. James Charles har gitt ut en populær sminkepalett i samarbeid med Morphe, og er dessuten i gang med å bygge opp sitt eget konsept, Sisters.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kylie lanserer hudpleie

Nå som Kylie Cosmetics har blitt god butikk etter lanseringen for tre år siden, er Kylie Jenner klar for å ta neste steg: Kylie Skin.

Hudpleieserien kommer for salg 22. mai, og består av seks basisprodukter som skal passe alle hudtyper.

Lørdag morgen teaset hun det første produktet, Foaming Face Wash, på den nye Instagram-kontoen Kylie Skin, og ikke lenge etter avdekket hun alle produktene.

21 år gamle Kylie skriver at hun har lært mye av å bygge opp makeupserien sin fra scratch, men at det likevel var krevende å sette sammen et helt nytt team og en helt ny produksjon for dette nye prosjektet.

Produktene har en delikat, rosa emballasje, og alle kommer til å koste under 30 dollar.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kraftfull sammenslåing

To kjente navn i beautybransjen blir til ett! Tone Lise Akademiet er kjøpt opp av Beauty Eiendom, som blant annet eier Beauty Products og Beauty Hudpleieskole.

Tone Lise Akademiet er en av Norges største utdanningsinstitusjoner innen skjønnhet, samt grossist og leverandør for flere merkevarer.

Selskapet blir nå en del av Beauty Products AS, som er grossist og totalleverandør for den norske hudpleiebransjen med agentur på internasjonale merkevarer som Guinot, Darphin, Nimue og pHformula.

Tone Lise Forbergskog er grunnlegger av Tone Lise Akademiet.

Beauty Products og Tone Lise Akademiet beholder sine respektive navn, men deler opp selskapene for å kunne rendyrke forretningsområdene skole og distribusjon.

Det innebærer at Beauty Products overtar agenturmerkene fra Tone Lise Akademiet, slik at alle merkene havner under samme tak. Beauty-skolene blir også slått sammen, og skal tilby den beste utdanningsplattformen i bransjen.

Ole-Martin Hexeberg overtar som daglig leder i begge selskaper. Frontfigur og gründer Tone Lise Forbergskog fortsetter som en aktiv medeier, og skal jobbe for å tilby et bredt spekter innen kurs og skolevirksomhet.

Hanne Westgaard, som er eier og gründer av Beauty Products, skal jobbe med internasjonale leverandører og sikre at selskapet fortsetter med de mest innovative produkter. Hun vil i tillegg jobbe innenfor nye forretningsområder.

Foto: Pexels

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail