Moroccanoil feirer 10 år

Eventyret om Moroccanoil startet for 10 år siden, da grunnleggeren Carmen Tal var på familiebesøk i Israel og fikk ødelagt håret sitt under en fargebehandling.

Hun prøvde en lokal olje på en liten salong i Tel Aviv, og ble forbauset over at håret gjenvant glansen på et blunk.

Carmen Tal er en av Moroccanoils grunnleggere.

Sammen med sin daværende ektemann bestemte hun seg for at hemmeligheten om arganoljen måtte deles. De tok produktet med seg hjem til Canada, og sikret seg distribusjonsrettighetene for Nord-Amerika.

Etterhvert kjøpte de også hele selskapet, og slik ble det ikoniske skjønnhetsmerket Moroccanoil til. Det banet vei for en helt ny kategori innen hårpleie – håroljen.

I dag består sortimentet av et bredt utvalg av hår- og kroppsprodukter, alle med innhold av arganolje.

Kroppsproduktene har ikke vært tilgjengelige i Norge –  før nå.

Håndkrem fra Moroccanoil.

Denne sommeren får heldige nordmenn en smakebit med lanseringen av Moroccanoil Hand Cream.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ny hårpleie fra Australia

Eleven Australia er et nytt og fresh hårpleiemerke som lanseres i Norge av Verdant.

Det ble etablert i 2011 av den kjente hårstylisten og salongeieren Joey Scandizzo, som innså at det var behov for effektive hårprodukter som var lette for forbrukerne å forstå.

En annen nøkkelperson i teamet er den erfarne beauty-fotografen Andrew O’Toole, som sørger for helproft markedsmateriell.

Serien er basert på lette og naturlige ingredienser, og består av 27 pleie- og stylingprodukter samt noen kroppsprodukter. Miracle Hair Treatment var det første produktet som ble lansert.

– Hårpleie trenger ikke å være avansert, det trenger bare å virke!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Jeffree Star i butikk

Jeffree Star Cosmetics lanseres nå i VITA EXCLUSIVE! For første gang kan man oppleve de bestselgende og prisvinnende produktene i norske butikkhyller.

Jeffree ble lidenskapelig opptatt av sminke i 13-årsalderen, og engasjerer nå mer enn sju millioner følgere på YouTube.

Han lever for å skape produkter som holder det de lover, og har revolusjonert makeup-verdenen med lanseringer som Blood Sugar Palette og Velour Liquid Lipstick.

Høsten 2014 lanserte han tre Velour Liquid Lipsticks – I’m Royalty, Red Rum og Prom Night – som fremdeles spiller en nøkkelrolle for brandet.

Etter denne første lanseringen har han utviklet serien med highlighteren Skin Frost, i tillegg til øyeskyggepaletter, mer tradisjonelle leppestifter og leppeskrubber.

Nå kommer han dessuten med en regnbueinspirert leppestiftpalett som heter Equality.

– Vi er stolte av å være den første butikkjeden i Norge som kan tilby Jeffree Star Cosmetics. Merket er unikt, edgy, og skiller seg fra alt annet vi har i sortiment i dag, sier Linda B. Erlingsen, markedssjef i VITA EXCLUSIVE.

Per dags dato er det butikken i Bogstadveien 34 som har disse produktene. Men det er flere VITA EXCLUSIVE-butikker som skal få inn Jeffree Star fra høsten av.

Foto: Hanne Erøy/MIO Media

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Valentino går til L’Oréal

Valentino har signert en global og langvarig lisensavtale med L’Oréal, som da skal skape, utvikle og distribuere parfymer og andre luksuriøse skjønnhetsprodukter for Valentino.

Motehuset ble grunnlagt i Roma i 1960 av Valentino Garavani og Giancarlo Giammetti. I 2016 ble rollen som Creative Director overtatt av Pierpaolo Piccioli.

Valentino er en viktig «player» i luksussegmentet, og viser både haute couture og prêt-à-porter. Motehuset selger også tilbehør under varemerket Valentino Garavani.

De mest populære duftene per i dag er Valentino Donna, Valentino Uomo og Valentina.

L’Oréal håper Valentino-varemerket vil appellere til Millennials-generasjonen, som ønsker luksusvarer med en moderne twist.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Backstage med Dior

Da Dior viste sin nye Cruise-kolleksjon for 2019 i Domaine de Chantilly i Frankrike i forrige uke, gav de en sniktitt på en ny serie med baseprodukter som snart kommer i butikk.

Serien heter Backstage, og produkter herfra ble også brukt på hertuginne Meghan da hun giftet seg med prins Harry tidligere denne måneden.

Cruise-showet hyllet de tradisjonelle, meksikanske escaramuzas, og ble innledet med åtte kvinner som kom ridende inn på hver sin hvite hest. De viste meksikansk rodeo i pøsende regnvær, og var selvsagt kledd i Dior fra topp til tå.

Kolleksjonen var Maria Grazia Chiuri sin ellevte under Dior-husets navn. Den bestod av dresser, skjørt og kjoler i tweed, tyll og blonder og med fantastiske broderier.

Plaggene var stylet med brede belter i livet, hatter, boots og ikoniske saddlebags. Som alltid var det Peter Philips, Dior’s makeup artist og kreative leder, som stod for makeupen.

Den nye sminkeserien Backstage kommer på disk i Norge i august 2018.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail