Grønn fagmesse i Malmø

Natural Products Scandinavia – den nordiske fagmessen for naturlig hudpleie, skjønnhet, helsekost og ernæring – arrangeres i Malmø 15. til 16. november.

Messen vokser år for år, og henvender seg til innkjøpssjefer, distributører, butikkjeder og selvstendige forhandlere, kanskje særlig innen helsekost og apotek. I år ligger det an til mer enn 400 deltagende varemerker, som er ny rekord.

– Messen er et fantastisk møtested for helse- og økobransjen. Du blir kjent med nye, spennende aktører og produkter, og får muligheten til å følge med på globale trender innen feltet, sier Iréne von Arronet fra Nature Treats, som har medvirket flere ganger.

Messen byr på veganske neglelakker, makeup laget av fruktfarger, kosttilskudd som pleier huden, økologiske ansiktsmasker basert på aktivert trekull og andre trendingredienser, og mye annet nytt!

Det forventes mer enn 5000 besøkende, og messen har også en del interessante foredrag. På programmet finner du faktisk også bransjebladet KOSMETIKK. Vi skal kåre de beste produktene på messen sett ut fra et trendperspektiv, så få det med deg hvis du kan!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

L’Oréal Paris x Balmain

L’Oréal Paris samarbeider for første gang med et parisisk haute couture motehus. Sammen med Balmains kreative direktør, Olivier Rousteing, har de laget en designerkolleksjon med verdens #1 leppestift: Color Riche.

Rousteing medvirker selv på bildene, sammen med 12 modeller som alle har ulik opprinnelse og bakgrunn. Med dette ønsker de å tydeliggjøre og styrke budskapet om selvstendighet og skjønnhet i mangfold.

Kolleksjonen markerer også det første steget Balmain tar ut i kosmetikkens verden.


Kolleksjonen deles inn i tre grupper: Blå, sort og grønn. Som igjen består av fire ulike leppestiftfarger, slik at det er 12 farger totalt.

Den blå ROCK-gruppen inneholder blant annet den lilla leppestiften «Freedom» som sees på Soo Joo Park. Doutzen Kroes har på seg «Confidence», som er stjerneproduktet i den sorte COUTURE-gruppen, mens Ysaunny Brito bruker «Balmain Instinct» som er en av de grønne GLAMAZONE-leppestiftene.

Kolleksjonen lanseres eksklusivt hos VITA i oktober 2017.

Olivier Rousteing.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ny hudpleie-snakkis!

En god hudpleierutine er essensielt for å kunne legge en bra makeup. Direkte fra Hollywood kommer den nye snakkisen Skin Contouring, som er snarveien til hud med glød.

Makeupartisten Gina Brooke «plumper» huden og former ansiktstrekkene ved hjelp av Intraceuticals, som sluser effektive ingredienser ned i huden ved hjelp av oksygen under trykk.

Hun introduserte behandlingen for Hollywood-eliten, og for mange har den blitt avhengighetsskapende.

– På verdensturnéer får Madonna en oksygenbehandling hver dag, og i forkant av Oscar-utdelingen utfører vi minst 100 behandlinger. Huden blir fyldigere og ser yngre og friskere ut, forteller hun.

Skin Contouring (konturering med hudpleie) er en videreføring av konseptet, og bygger på at man sluser ned ulike ingredienser på ulike steder i ansiktet.

Gina Brooke innleder behandlingen med et serum som inneholder masse næringsstoffer, som hun likestiller med foundation. Deretter påfører hun kollagen der det trengs volum, og A-vitamin der det finnes rynker.

– Behandlingen skreddersys ved å tilføre vitaminer, peptider og andre virkestoffer der det trengs. Vi har soner i ansiktet som har ulike behov. Noen steder har vi tørr hud, andre steder har vi fet hud, og der huden er slappere trenger vi å tilsette volum, forklarer hun.

Intraceuticals representeres i Norge av Beauty Products.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Dermanor lanserer Niod

Dermanor, som er den største leverandøren til salonger og spa i Skandinavia, lanserer nå hudpleiemerket Niod fra DECIEM.

Henning Nielsen, som er medeier og konsernsjef, har store forventninger til avtalen med det kanadiske selskapet DECIEM.

– Vi skal distribuere deres varemerker til hudpleiesalonger og spa i hele Skandinavia. Vi starter med Niod, som er en forholdsvis teknisk hudpleieserie, og deretter lanserer vi The Ordinary.

DECIEM har laget mer enn ti varemerker og er et selskap i sterk utvikling. De er også i ferd med å åpne flaggskip-butikker i en rekke land.

DECIEM ble grunnlagt av Brandon Truaxe i 2013, og har nylig fått inn Estée Lauder Companies på eiersiden.

– Med slagordet The Abnormal Beauty Company profilerer de seg som et skjønnhetsselskap utenom det vanlige, og appellerer spesielt til yngre målgrupper, de såkalte Millennials. Det blir et bra supplement til porteføljen og et nyttig tilskudd til salongene, mener Henning Nielsen fra Dermanor.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail