Alle innlegg av kosmetik

Mr. Smith + Oslo Runway

Når Oslo Runway SS19 går av stabelen 14. til 16 august, er det luksuriøse hårpleiemerket Mr. Smith med som sponsor.

Merket er skapt av mor-og-sønn-teamet  David Justin og Freda Rossidis (bildet), og ble lansert i Norge i oktober 2017 av Frends AS.

Freda Rossidis er en kjent hårstylist, og Mr. Smith jobber internasjonalt under moteukene i New York, Paris, Milano og London. Dette blir første gang merket involverer seg i en norsk mote-happening.

– Vi er ekstremt stolte av å få levere hårprodukter til Oslo Runway. Merket har fått en god mottakelse i Norge, og dette vil være med på å plassere oss der vi ønsker, sier eier og gründer av Mr. Smith, David Rossidis.

OSLO RUNWAY SS19

14. august får vi visninger av Cathrine Hammel, Anne Karine Thorbjørnsen, Cala Jade, Epilogue, byTiMo og IBEN. Dagen etter følger Moiré, Line of Oslo, Pia Tjelta presentert av Promenaden Fashion District og Michael Olestad før FWSS avslutter.

– Sesongens program viser bredden av norsk design og består av sterke brands med internasjonalt potensiale, sier leder for Oslo Runway, Ditte Kristensen, i en pressemelding.

Oslo Runway avsluttes torsdag med Bik Bok Runway Award, der en designer har mulighet til å vinne 100 000 kroner for å jobbe med en ny kolleksjon.

Foto: Hanne Erøy/MIO Media

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Moroccanoil feirer 10 år

Eventyret om Moroccanoil startet for 10 år siden, da grunnleggeren Carmen Tal var på familiebesøk i Israel og fikk ødelagt håret sitt under en fargebehandling.

Hun prøvde en lokal olje på en liten salong i Tel Aviv, og ble forbauset over at håret gjenvant glansen på et blunk.

Carmen Tal er en av Moroccanoils grunnleggere.

Sammen med sin daværende ektemann bestemte hun seg for at hemmeligheten om arganoljen måtte deles. De tok produktet med seg hjem til Canada, og sikret seg distribusjonsrettighetene for Nord-Amerika.

Etterhvert kjøpte de også hele selskapet, og slik ble det ikoniske skjønnhetsmerket Moroccanoil til. Det banet vei for en helt ny kategori innen hårpleie – håroljen.

I dag består sortimentet av et bredt utvalg av hår- og kroppsprodukter, alle med innhold av arganolje.

Kroppsproduktene har ikke vært tilgjengelige i Norge –  før nå.

Håndkrem fra Moroccanoil.

Denne sommeren får heldige nordmenn en smakebit med lanseringen av Moroccanoil Hand Cream.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ny hårpleie fra Australia

Eleven Australia er et nytt og fresh hårpleiemerke som lanseres i Norge av Verdant.

Det ble etablert i 2011 av den kjente hårstylisten og salongeieren Joey Scandizzo, som innså at det var behov for effektive hårprodukter som var lette for forbrukerne å forstå.

En annen nøkkelperson i teamet er den erfarne beauty-fotografen Andrew O’Toole, som sørger for helproft markedsmateriell.

Serien er basert på lette og naturlige ingredienser, og består av 27 pleie- og stylingprodukter samt noen kroppsprodukter. Miracle Hair Treatment var det første produktet som ble lansert.

– Hårpleie trenger ikke å være avansert, det trenger bare å virke!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Jeffree Star i butikk

Jeffree Star Cosmetics lanseres nå i VITA EXCLUSIVE! For første gang kan man oppleve de bestselgende og prisvinnende produktene i norske butikkhyller.

Jeffree ble lidenskapelig opptatt av sminke i 13-årsalderen, og engasjerer nå mer enn sju millioner følgere på YouTube.

Han lever for å skape produkter som holder det de lover, og har revolusjonert makeup-verdenen med lanseringer som Blood Sugar Palette og Velour Liquid Lipstick.

Høsten 2014 lanserte han tre Velour Liquid Lipsticks – I’m Royalty, Red Rum og Prom Night – som fremdeles spiller en nøkkelrolle for brandet.

Etter denne første lanseringen har han utviklet serien med highlighteren Skin Frost, i tillegg til øyeskyggepaletter, mer tradisjonelle leppestifter og leppeskrubber.

Nå kommer han dessuten med en regnbueinspirert leppestiftpalett som heter Equality.

– Vi er stolte av å være den første butikkjeden i Norge som kan tilby Jeffree Star Cosmetics. Merket er unikt, edgy, og skiller seg fra alt annet vi har i sortiment i dag, sier Linda B. Erlingsen, markedssjef i VITA EXCLUSIVE.

Per dags dato er det butikken i Bogstadveien 34 som har disse produktene. Men det er flere VITA EXCLUSIVE-butikker som skal få inn Jeffree Star fra høsten av.

Foto: Hanne Erøy/MIO Media

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Valentino går til L’Oréal

Valentino har signert en global og langvarig lisensavtale med L’Oréal, som da skal skape, utvikle og distribuere parfymer og andre luksuriøse skjønnhetsprodukter for Valentino.

Motehuset ble grunnlagt i Roma i 1960 av Valentino Garavani og Giancarlo Giammetti. I 2016 ble rollen som Creative Director overtatt av Pierpaolo Piccioli.

Valentino er en viktig «player» i luksussegmentet, og viser både haute couture og prêt-à-porter. Motehuset selger også tilbehør under varemerket Valentino Garavani.

De mest populære duftene per i dag er Valentino Donna, Valentino Uomo og Valentina.

L’Oréal håper Valentino-varemerket vil appellere til Millennials-generasjonen, som ønsker luksusvarer med en moderne twist.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Backstage med Dior

Da Dior viste sin nye Cruise-kolleksjon for 2019 i Domaine de Chantilly i Frankrike i forrige uke, gav de en sniktitt på en ny serie med baseprodukter som snart kommer i butikk.

Serien heter Backstage, og produkter herfra ble også brukt på hertuginne Meghan da hun giftet seg med prins Harry tidligere denne måneden.

Cruise-showet hyllet de tradisjonelle, meksikanske escaramuzas, og ble innledet med åtte kvinner som kom ridende inn på hver sin hvite hest. De viste meksikansk rodeo i pøsende regnvær, og var selvsagt kledd i Dior fra topp til tå.

Kolleksjonen var Maria Grazia Chiuri sin ellevte under Dior-husets navn. Den bestod av dresser, skjørt og kjoler i tweed, tyll og blonder og med fantastiske broderier.

Plaggene var stylet med brede belter i livet, hatter, boots og ikoniske saddlebags. Som alltid var det Peter Philips, Dior’s makeup artist og kreative leder, som stod for makeupen.

Den nye sminkeserien Backstage kommer på disk i Norge i august 2018.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Brasiliansk skjønnhet

Timingen er perfekt, for nå lanseres det brasilianske skjønnhetsmerket Sol de Janeiro i Norge. Produktene er tilgjengelige denne måneden i VITA EXCLUSIVE.

Sol de Janeiro hyller brasiliansk skjønnhet, og ønsker å skape en uforglemmelig opplevelse med raskt absorberende teksturer og deilige dufter.

Varemerket tilbyr et bredt sortiment av kroppsprodukter beriket med ingredienser fra den brasilianske regnskogen. Tre ingredienser som går igjen i alle produktene er cupuaçusmør, açaí samt kokosolje for en myk og strålende hud.

Flere av produktene, deriblant den mye omtalte og lett skimrende Brazilian Bum Bum Cream, har varemerkets signaturduft av salt karamell og pistasj. Leverandør er IC Enterprises AB.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kerstin Florian 40 år

Kerstin Florian International ble grunnlagt for 40 år siden som et lite spa i Laguna Beach, og er nå et verdensomspennende selskap representert ved mer enn 200 spaanlegg og dagspa.

Grunnleggeren er svensk, men forlot Sverige på 1960-tallet til fordel for det solfylte California, der selskapet er basert den dag i dag.

Kerstin hadde erfaring fra europeiske spaanlegg, og mente at amerikanske hudpleieprodukter hadde få naturlige ingredienser, og få positive egenskaper utover å tilføre fukt.

Kerstin Florian, grunnlegger av varemerket med samme navn.

I en tiårsperiode jobbet Kerstin Florian med å utvikle spaanlegg og skjønnhetssalonger i både California og Arizona, før hun i 1978 åpnet sin første egne salong ved Surf & Sand Resort i Laguna Beach.

Hun inspirerte kundene med sitt holistiske syn på skjønnhet, og gav dem råd om hudpleie, kosthold og ernæring.

I tillegg underviste hun i meditasjon, og tilbød ansikts- og kroppsbehandlinger med utgangspunkt i de fire hjørnesteiner for en sunn livsstil: Næringsrik kost, regelmessig mosjon, mental avkopling og stell av ansikt og kropp.

Hun eksperimenterte med eteriske oljer, urte-ekstrakter, alger, leire og mineralrikt vann for å kunne skape sitt eget produktsortiment, som i starten ble mikset sammen i spaet.

Ikke overraskende, økte etterspørselen, og bedriften vokste ut av de små lokalene.

Kerstin Florian International er i dag et internasjonalt varemerke, kjent for sine naturlige og aktive ingredienser fra planteriket og havet, mens Kerstin selv er en drivende kraft innen spabransjen.

Høsten 2017 lanserte hun vegansk makeup, og i 2014 feiret hun 25 år i Skandinavia.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

L’Oréal kjøper Pulp Riot

L’Oréal kjøper det profesjonelle, amerikanske hårfargemerket Pulp Riot, som ble lansert av David og Alexis Thurston i juni 2016.

Pulp Riot er kjent for å bruke sosiale medier til å formidle inspirasjon og faglig felleskap med frisører, og har på kort tid fått mer enn 675 000 følgere på Instagram.

Det trendsettende varemerket har også begynt å vokse internasjonalt, og distribueres i Norge av Verdant.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail