Alle innlegg av kosmetik

Ny hårpleie fra Australia

Eleven Australia er et nytt og fresh hårpleiemerke som lanseres i Norge av Verdant.

Det ble etablert i 2011 av den kjente hårstylisten og salongeieren Joey Scandizzo, som innså at det var behov for effektive hårprodukter som var lette for forbrukerne å forstå.

En annen nøkkelperson i teamet er den erfarne beauty-fotografen Andrew O’Toole, som sørger for helproft markedsmateriell.

Serien er basert på lette og naturlige ingredienser, og består av 27 pleie- og stylingprodukter samt noen kroppsprodukter. Miracle Hair Treatment var det første produktet som ble lansert.

– Hårpleie trenger ikke å være avansert, det trenger bare å virke!

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Jeffree Star i butikk

Jeffree Star Cosmetics lanseres nå i VITA EXCLUSIVE! For første gang kan man oppleve de bestselgende og prisvinnende produktene i norske butikkhyller.

Jeffree ble lidenskapelig opptatt av sminke i 13-årsalderen, og engasjerer nå mer enn sju millioner følgere på YouTube.

Han lever for å skape produkter som holder det de lover, og har revolusjonert makeup-verdenen med lanseringer som Blood Sugar Palette og Velour Liquid Lipstick.

Høsten 2014 lanserte han tre Velour Liquid Lipsticks – I’m Royalty, Red Rum og Prom Night – som fremdeles spiller en nøkkelrolle for brandet.

Etter denne første lanseringen har han utviklet serien med highlighteren Skin Frost, i tillegg til øyeskyggepaletter, mer tradisjonelle leppestifter og leppeskrubber.

Nå kommer han dessuten med en regnbueinspirert leppestiftpalett som heter Equality.

– Vi er stolte av å være den første butikkjeden i Norge som kan tilby Jeffree Star Cosmetics. Merket er unikt, edgy, og skiller seg fra alt annet vi har i sortiment i dag, sier Linda B. Erlingsen, markedssjef i VITA EXCLUSIVE.

Per dags dato er det butikken i Bogstadveien 34 som har disse produktene. Men det er flere VITA EXCLUSIVE-butikker som skal få inn Jeffree Star fra høsten av.

Foto: Hanne Erøy/MIO Media

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Valentino går til L’Oréal

Valentino har signert en global og langvarig lisensavtale med L’Oréal, som da skal skape, utvikle og distribuere parfymer og andre luksuriøse skjønnhetsprodukter for Valentino.

Motehuset ble grunnlagt i Roma i 1960 av Valentino Garavani og Giancarlo Giammetti. I 2016 ble rollen som Creative Director overtatt av Pierpaolo Piccioli.

Valentino er en viktig «player» i luksussegmentet, og viser både haute couture og prêt-à-porter. Motehuset selger også tilbehør under varemerket Valentino Garavani.

De mest populære duftene per i dag er Valentino Donna, Valentino Uomo og Valentina.

L’Oréal håper Valentino-varemerket vil appellere til Millennials-generasjonen, som ønsker luksusvarer med en moderne twist.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Backstage med Dior

Da Dior viste sin nye Cruise-kolleksjon for 2019 i Domaine de Chantilly i Frankrike i forrige uke, gav de en sniktitt på en ny serie med baseprodukter som snart kommer i butikk.

Serien heter Backstage, og produkter herfra ble også brukt på hertuginne Meghan da hun giftet seg med prins Harry tidligere denne måneden.

Cruise-showet hyllet de tradisjonelle, meksikanske escaramuzas, og ble innledet med åtte kvinner som kom ridende inn på hver sin hvite hest. De viste meksikansk rodeo i pøsende regnvær, og var selvsagt kledd i Dior fra topp til tå.

Kolleksjonen var Maria Grazia Chiuri sin ellevte under Dior-husets navn. Den bestod av dresser, skjørt og kjoler i tweed, tyll og blonder og med fantastiske broderier.

Plaggene var stylet med brede belter i livet, hatter, boots og ikoniske saddlebags. Som alltid var det Peter Philips, Dior’s makeup artist og kreative leder, som stod for makeupen.

Den nye sminkeserien Backstage kommer på disk i Norge i august 2018.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Brasiliansk skjønnhet

Timingen er perfekt, for nå lanseres det brasilianske skjønnhetsmerket Sol de Janeiro i Norge. Produktene er tilgjengelige denne måneden i VITA Exclusive.

Sol de Janeiro hyller brasiliansk skjønnhet, og ønsker å skape en uforglemmelig opplevelse med raskt absorberende teksturer og deilige dufter.

Varemerket tilbyr et bredt sortiment av kroppsprodukter beriket med ingredienser fra den brasilianske regnskogen. Tre ingredienser som går igjen i alle produktene er cupuaçusmør, açaí samt kokosolje for en myk og strålende hud.

Flere av produktene, deriblant den mye omtalte og lett skimrende Brazilian Bum Bum Cream, har varemerkets signaturduft av salt karamell og pistasj. Leverandør er IC Enterprises AB.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Kerstin Florian 40 år

Kerstin Florian International ble grunnlagt for 40 år siden som et lite spa i Laguna Beach, og er nå et verdensomspennende selskap representert ved mer enn 200 spaanlegg og dagspa.

Grunnleggeren er svensk, men forlot Sverige på 1960-tallet til fordel for det solfylte California, der selskapet er basert den dag i dag.

Kerstin hadde erfaring fra europeiske spaanlegg, og mente at amerikanske hudpleieprodukter hadde få naturlige ingredienser, og få positive egenskaper utover å tilføre fukt.

Kerstin Florian, grunnlegger av varemerket med samme navn.

I en tiårsperiode jobbet Kerstin Florian med å utvikle spaanlegg og skjønnhetssalonger i både California og Arizona, før hun i 1978 åpnet sin første egne salong ved Surf & Sand Resort i Laguna Beach.

Hun inspirerte kundene med sitt holistiske syn på skjønnhet, og gav dem råd om hudpleie, kosthold og ernæring.

I tillegg underviste hun i meditasjon, og tilbød ansikts- og kroppsbehandlinger med utgangspunkt i de fire hjørnesteiner for en sunn livsstil: Næringsrik kost, regelmessig mosjon, mental avkopling og stell av ansikt og kropp.

Hun eksperimenterte med eteriske oljer, urte-ekstrakter, alger, leire og mineralrikt vann for å kunne skape sitt eget produktsortiment, som i starten ble mikset sammen i spaet.

Ikke overraskende, økte etterspørselen, og bedriften vokste ut av de små lokalene.

Kerstin Florian International er i dag et internasjonalt varemerke, kjent for sine naturlige og aktive ingredienser fra planteriket og havet, mens Kerstin selv er en drivende kraft innen spabransjen.

Høsten 2017 lanserte hun vegansk makeup, og i 2014 feiret hun 25 år i Skandinavia.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

L’Oréal kjøper Pulp Riot

L’Oréal kjøper det profesjonelle, amerikanske hårfargemerket Pulp Riot, som ble lansert av David og Alexis Thurston i juni 2016.

Pulp Riot er kjent for å bruke sosiale medier til å formidle inspirasjon og faglig felleskap med frisører, og har på kort tid fått mer enn 675 000 følgere på Instagram.

Det trendsettende varemerket har også begynt å vokse internasjonalt, og distribueres i Norge av Verdant.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Svensk UFO-innovasjon

Nye FOREO UFO er inspirert av de mest populære salongbehandlingene for huden, men skal brukes hjemme, sammen med spesialtilpassede sheetmasks som monteres på apparatet.

UFO kombinerer LED-lys med pulseringer, kulde og varme, og er en innovativ maskebehandling som kan styres og tilpasses ved hjelp av en app på mobilen. Effekten skal være den samme som ved salongbehandlinger, men tar lengre tid.

UFO kommer fra det svenske varemerket FOREO, som har markert seg med innovative og tekniske produkter innen hud- og tannpleie.

Selskapet er kun fem år gammelt, men omsatte for over fire milliarder kroner i 2017, og skal nå være blant de raskest voksende skjønnhetsprodusentene i verden.

Produktene til FOREO finnes i 6000 butikker verden over, og er spesielt populære i Asia.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Nye norske skjeggoljer

Eroma Perfumes lanserer fem naturlige skjeggoljer med milde og gode dufter, hvorav én er nøytral. Oljene har ulike egenskaper, og gir mykhet og næring til både hud og skjegg.

Skjeggoljene er utviklet og produsert av André Myrvoll og Shehzad Jamil, med god hjelp fra skjeggekspert Thorstein Myhre.

Han ses til venstre på bildet under her, og har vært blant finalistene i Norges Beste Skjegg. Vinneren av konkurransen, Kenneth Hermansen, ses til høyre.

André Myrvoll og Shehzad Jamil står for vårens mest skjeggete lansering!

Eroma Perfumes lager også veganske og alkoholfrie parfymeoljer til både han og henne. De varer lenge på huden, opptil 24 timer, og kan også mikses med hverandre for å få en unik duft.

Varemerket ble lansert i januar 2015.

Foto: Zia

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Proenza Schouler lanserer duft


Det New York-baserte varemerket Proenza Schouler har lansert sin første duft, Arizona, i samarbeid med L’Oréal Luxe.

Arizona er bygget opp rundt to elementer eller noter: Et kremet iris-element og et element av hvit kaktusblomst.

Kaktusen Peruvian Torch blomstrer maksimalt én gang i året, og har aldri tidligere blitt brukt i en parfyme. Duften er fanget opp ved hjelp av en teknologi som gjør at naturen ikke kommer til skade.

Proenza Schouler lager kvinneklær og accessoirer, og ble grunnlagt i 2002 av designerne Jack McCollough og Lazaro Hernandez. Merkenavnet er basert på pikenavnene til mødrene deres.

Proenza Schouler forbindes med en ny generasjon amerikansk luksus.
Sniktitt på Proenza Schoulers nye høstmakeup for Lancôme.

Lancôme samarbeider også med designerduoen, og slipper en limited edition-kolleksjon med Proenza Schouler høstmakeup i juli måned.

De har tidligere hatt designsamarbeid med andre store navn fra motebransjen, som Alber Elbaz og Sonia Rykiel.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail