Alle innlegg av kosmetik

Halloween med Dior

The beauty of a dark dream…

Dior avslører nye, inspirerende makeup-looks timet opp til Halloween!

Peter Philips, som er Creative and Image Director for Dior Makeup, ble så fornøyd med fjorårets Halloween-looks at han nå har laget tre til, sentrert rundt supermodellen Bella Hadid.

Look 1: The Stairs
Dyprød leppestift, sort eyeliner og røde negler. Leppestiften som brukes er den ikoniske Rouge Dior 999.

Look 2: The Mirrors
Den røde looken kompletteres med et strøk med Dior Rouge Blush 999.

Look 3: The Dream
Bellas ansikt dekoreres med fantasifulle, geometriske former og ornamenteringer – som en maske rundt øynene – ved hjelp av Diorshow On Stage Liner 001 Matte White and 091 Matte Black. I pannen har hun et mystisk «tredje øye».

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Dajana x Sweed Lashes

Den kjente, norske makeupartisten Dajana Tomanovic lanserer løsvipper i samarbeid med Sweed Lashes, som eies av svenske Gabrielle Elio.

Dajana er kjent for sine «master classes», og tilbyr nå enkle, doble og tredoble vipper i tre forskjellige lengder, samt vipper med 3D-effekt inspirert av sin egen signaturstil. Vippene kommer i begrenset opplag i VITA EXCLUSIVE.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

DECIEM stenger butikker

Det kanadiske selskapet DECIEM stenger ned butikker over hele verden etter en oppsiktsvekkende Instagrampost fra grunnleggeren Brandon Truaxe.

Truaxe er filmet mens han kjører bil sammen med to kolleger. I videoen proklamerer han at dette er den aller siste oppdateringen fra DECIEM, og at han stenger ned all virksomhet inntil videre – i anslagsvis to måneder.

Han sier videre at han ikke kan styre hvordan straffen skal utmåles, men at nesten alle i DECIEM har vært involvert i alvorlig, kriminell virksomhet. Økonomisk kriminalitet og mye annet.

Brandon Truaxe har lagt ut en oppsiktvekkende video på Instagram.

Han forteller også at han har vært «en soldat» i 13 år, og blitt gjort narr av som pornoskuespiller og narkolanger.

Videoen ble lagt ut på mandag, og nå – to dager etterpå – ser vi at nesten alle flaggskip-butikkene er stengt. DECIEMs nettsider er delvis nede, og det virker også som kontorene i Sydney og Seoul har lukket dørene.

Instagramposten kan du se her, du kan bedømme selv. Den er ledsaget av en tekst der en rekke kjente selskaper og personer navngis.

DECIEM ble grunnlagt i 2013, og produserer kultpregede merkevarer som Niod og The Ordinary. Disse selges også i Norge. Estée Lauder Companies kjøpte i 2017 en mindre del av selskapet.

Det er ikke første gang Brandon Truaxe poster kontroversielle ting i sosiale medier, og i april gav han hele USA-staben sparken gjennom Instagram.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Sæther overtar REVLON / Elizabeth Arden

REVLON / Elizabeth Arden har inngått en avtale som innebærer at Sæther Nordic A/S tar over som offisiell distributør av husets mange merkevarer i Danmark, Norge, Sverige og Finland.

Dette kunngjøres i et brev fra Palle Pedersen, administrerende direktør i REVLON / Elizabeth Arden. Ifølge brevet dreier det seg om følgende merkevarer:

Prestige brands: Elizabeth Arden

Consumer brands: Revlon Color Cosmetics, Revlon ColorSilk, Natural Honey, Cutex

Fragrances: Giorgio Beverly Hills, Juicy Couture, Christina Aguilera, Jennifer Aniston, AllSaints, Shawn Mendes, Elizabeth Taylor, Geoffrey Beene, Britney Spears

I Danmark og Sverige inngår også fem profesjonelle hårpleiemerker – Revlon Professional, D:FI, Orofluido, Intragen og American Crew – i avtalen.

REVLON / Elizabeth Arden-organisasjonen har per i dag sitt skandinaviske hovedkontor i Brøndby i Danmark. De stenger nå dette kontoret og flytter sammen med E. Sæther A/S i Farum, ifølge Fagbladet Kosmetik.

Sammenslåingen av aktivitetene forventes avsluttet per 1. januar 2019, når den nye distribusjonsavtalen offisielt trer i kraft.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Pierre Fabre styrker laget

Pierre Fabre Dermo-Cosmetics utnevner Xavier Ormancey til ny Director of R&D.

Selskapet står bak kjente apotekmerker som Eau Thermale Avène, Klorane, Ducray, René Furterer, A-Derma, Galénic og Elancyl.

Xavier Ormancey.

Xavier Ormancey er 54 år gammel, og startet karrieren i L’Oréal. Han har hatt flere ledende stillinger i Chanel Parfums & Beauté, før han i 2011 ble Director of R&D for Yves Rocher.

De siste par årene har han jobbet for det California-baserte selskapet Counter Brands.

Pierre Fabre Dermo-Cosmetics har også nylig utnevnt Núria Perez-Cullell til CEO, og hun startet i denne stillingen 20. august.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Who’s Who in Green Beauty Scandinavia

Natural Products Scandinavia lanserer i dag «Who’s Who in Green Beauty Scandinavia», en prisutdeling som hedrer ildsjelene innen feltet.

Natural Products Scandinavia er Nordens største bransjemesse for naturlig skjønnhet, helse, mat og livsstil, og går av stabelen i Malmø 14.-15. november.

Prisutdelingen er allerede etablert i Storbritannia, og arrangeres av Diversified Communications, som også står bak messen i Malmø. De samarbeider med bransjeorganisasjonen NOC Sweden, og har knyttet til seg jurymedlemmer fra Sverige, Norge, Finland, Danmark og Storbritannia.

«Who’s Who in Green Beauty Scandinavia» skal anerkjenne de personlighetene som engasjerer seg i den økologiske, etiske, bærekraftige og «grønne» delen av bransjen, løfter den og driver den frem.

Det kan være forhandlere, merkevareeiere, produktutviklere, journalister, bloggere eller andre som bidrar til økt bruk av naturlig kosmetikk.

Man må være i bransjen for å kunne nominere, og du oppfordres til å sende inn dine favoritter innen 30. september 2018.

Mer informasjon og nominasjonsskjema finner du HER.

Foto: Pexels

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Giorgio Armani får fem «New Faces»

Giorgio Armani Beauty knytter til seg fem «New Faces» i tillegg til Cate Blanchett, som ble utnevnt til merkets aller første Global Beauty Ambassador i januar 2018.

De nye ansiktene er Barbara Palvin, Sara Sampaio (bildet over), Madisin Rian, Greta Ferro og den prisvinnende kinesiske skuespilleren Elaine Zhong.

Noen av disse jentene har tidligere jobbet med å promotere duftene til Giorgio Armani Beauty.

Barbara Palvin.

Barbara Palvin har vært ansiktet til Acqua di Gioia siden 2014, mens Cate Blanchett har figurert i reklamer for Sí siden 2013. Men de får nå større oppgaver, og skal også promotere hudpleie og makeup.

Offentliggjøringen av de nye ansiktene skjedde under den internasjonale filmfestivalen i Venezia, der Giorgio Armani er offisell sponsor.

Foto: Giorgio Armani Beauty

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

NARS lanseres i Norge

Kultmerket NARS Cosmetics ble grunnlagt allerede i 1994, og lanseres nå endelig i Norge.

14. september blir NARS tilgjengelig på kicks.no, mens den fysiske butikkåpningen blir på KICKS Steen & Strøm 28. september.

NARS ble skapt av den franske makeupartisten François Nars, en sann innovatør i skjønnhetsverdenen. Blushen «Orgasm» ble et kultprodukt, og nytt nå er maskaraen Climax.

I 2000 ble varemerket kjøpt av Shiseido, og har nå også en hudpleielinje kalt NARSskin. Norsk distributør er Engelschiøn Marwell Hauge (EMH).

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Ny dameduft fra Dior

20 år har gått siden Dior lanserte en helt ny dameduft, som den gang var J’adore.

I 2018 gjør Dior det igjen – nye JOY by Dior skal gjenspeile glede med en luksuriøs og glamorøs twist.

Joy er et kort ord med masse følelse, og Diors parfymekreatør, François Demachy, forteller at han visste navnet helt fra starten. Han har laget en duft som utvikler seg, og som både har mykhet og energi.

  • I toppnoten finner man bergamot, mandarin, aldehyder, rose og jasmin som gir en krydret og fruktig tone.
  • I hjertenoten finner man varme og kremete noter som sandeltre, seder og patchouli.
  • I bunnoten finner man musk som gir duften en omsvøpt og sensuell tone.

Flakongen er en juvel, en ikonisk Dior-fasong, enkel og tidløs med skinnende sølvtråder og en delikat rosa farge.

Duften markedsføres av skuespilleren Jennifer Lawrence og lanseres 1. september 2018.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

20 år med hamp

Hamp er i dag en av de heteste ingrediensene i skjønnhetsindustrien, og en av pionerene var The Body Shop.

Da den ikoniske Hemp-serien ble lansert i 1998, gjorde politiet razzia mot en The Body Shop-butikk i Frankrike og truet med det samme i Canada.

Men aktivisten og grunnleggeren av The Body Shop, Anita Roddick, skygget ikke banen. Hun snakket heller om de mange fordelene med industrihamp, som blant annet gir intensiv fuktighet og beskyttelse til huden.

Hampfrøolje kan sammenliknes med en rustning som låser inn fuktighet og beskytter huden mot ytre faktorer.

Oljen består av 80 prosent  essensielle fettsyrer som omega 3, 6 og 9, hvilket gjør den perfekt for tørr hud. Den forbedrer hudens barrierefunksjon, reduserer vanntapet fra hudoverflaten og gir på denne måten en bedre fuktighetsbalanse.

For 20 år siden ble The Body Shop et av de første skjønnhetsmerkene som benyttet seg av hampens egenskaper.

Den internasjonale storselgeren Hemp Hand Protector har lenge spilt hovedrollen i Hemp-serien, og beskytter hendene intensivt i et helt døgn. Visste du at The Body Shop selger en slik håndkrem hvert niende sekund?

Hamp og marihuana kommer fra samme plante (cannabis sativa), men hamp gir likevel ingen ruseffekt.

«You’d have to smoke a joint the size of a telephone pole to get high on hemp»

Anita Roddick, grunnlegger av The Body Shop

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail